China Glaze Def Defying

Igår målade jag om till en galen grön färg från China Glaze, Def Defying från Cirque du Soleil-kollektionen. Den här färgen har jag längtat efter att pröva och den gjorde mig inte besviken. 
 
 
 
 
 
Tyvärr var det ju den här flaskan som hade läckt i Transdesign-leveransen, så det är bara ca två tredjedelar av innehållet kvar i flaskan. Frågan är om jag inte måste skaffa mig en back-up... 
 
Ni vet hur många lack blir väldigt sega och så när det börjar bli lite kvar i dem? Det kändes som att detta också hade blivit lite segt tack vare att det läckt, men jag upplevde ändå inte att det var några större problem att lacka med det. Det var förvånansvärt bra faktiskt. Två lager täckte kanonbra och det blev en jämn och fin creme-finish. 
 
Och färgen... Man kan ju inte annat än att älska den. Den är ju så GRÖN! :D

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Den är verkligen superfin! :-)

Svar: Jag vet, man måste bara älska den ^^
Honmednaglarna

2013-03-19 @ 09:26:07
URL: http://www.colourit.se/
Postat av: Nageldraken

Härlig grön! Nästan lite shrekgrön, sådär. Man blir glad av den!

Svar: Shrekgrön, det var en bra beskrivning! :) Hade inte OPI någon variant som var riktigt shrekig? Den hette t.o.m. något med shrek va.. Who the Shrek Are You? Den var ganska lik faktiskt :)
Honmednaglarna

2013-03-21 @ 15:45:22
URL: http://nageldraken.wordpress.com
Postat av: Nageldraken

Jo, det var den jag tänkte på! Fast den är lite gulare, tror jag...

2013-03-25 @ 22:57:18
URL: http://www.nageldraken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0