Ruby Hearts

Jag gjorde faktiskt även en riktigt röd, hjärtig nail art till alla hjärtans dag, fastän jag tycker det är lite klyschigt. Jag såg en riktigt snygg manikyr på fuck yeah nail art! i helgen, en hjärt-manikyr från Amber Did It! med små pärlor som jag verkligen gillade och ville försöka mig på. Här kommer min tolkning av den. 
 
 
 
 
 
Jag gjorde min också som ett par accent nails på vänster hand, orkade och hann inte med högra handen innan jag skulle till jobbet. Accent-naglarna blev riktigt snygga, men helheten blev lite tråkig tyckte jag, så idag hottade jag upp de andra naglarna med lite handmålade hjärtan. Foton på det kommer nog inte förrän imorgon, det är inget speciellt heller så.. :) 
 
Jag använde Isadora 184 Winter Red (separat swatch kommer en annan dag) som basfärg och körde på matt överlack Matte Magic runt själva hjärtanen. Sen fäste jag guldiga pärlor, eller beads, med lite topplack; det är ganska pilligt så tålamod behövs. Jag fyllde hjärtanen med China Glaze Ruby Pumps så att de glittrar som små hjärtformade rubiner. Flera av beadsen trillade bort ganska snabbt dock, så idag satte jag dit nya och struntade i det matta överlacket och täckte hela naglarna med Essie Good to Go istället så att manikyren håller ordentligt. Med sånt pilljobb är det så tråkigt när det förstörs nästan direkt...
 
Synd att inte vintersolen ville sig fram så att ni kunde få se hur fint det faktiskt glittrar i hjärtanen. :) 

Kommentarer
Postat av: Sandra - nykär och nagellacksnörd

Åh.. Det där var ju jättefint

2013-02-14 @ 16:45:08
URL: http://hotnailpolish.wordpress.com/
Postat av: Sandra - nykär och nagellacksnörd

Otroligt snyggt verkligen

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2013-02-14 @ 16:45:34
URL: http://hotnailpolish.wordpress.com/
Postat av: Nageldraken

Det där var riktigt fint! Faktiskt en hjärtmanikyr med lite stil! (Till skillnad från den jag har på naglarna för tillfället... :-P)

Svar: Haha, vad har du för en som inte är stilfull då? *nyfiken* Men jo, denna känns ändå rätt stilren.. Fast jag barnslade till den med massa små hjärtan sen, hehe... :)
Honmednaglarna

2013-02-14 @ 16:51:47
URL: http://nageldraken.wordpress.com
Postat av: Fröken Nilsson

Fina hjärtan! Och riktigt snyggt med ruby pumps i :)

Svar: Tackar! :) Jag blev väldigt nöjd måste jag få medge :)
Honmednaglarna

2013-02-14 @ 18:24:11
URL: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
Postat av: Lela

Klyschigt må så vara men den passar väldigt bra in på temat för dagen:)

Svar: Hahah ja, klyschigt är det förstås, men man får ju passa på med teman när det finns! :D
Honmednaglarna

2013-02-14 @ 20:01:39
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Nageldraken

Min smaklöst äckelgulliga manikyr (som jag hatade) finns på bloggen nu. Alldeles för rosa, men jag fick ju Elation Generation från Orly att recensera, så jag var ju tvungen att bära det någon gång... :-)

Svar: Haha! Jag älskar hur du ägnar halva inlägget åt att poängtera hur mycket du hatar rosa. :D Men ja, det var ju en riktigt söt, romantisk manikyr, så stereotypiskt tjejig det går att få. Starkt av dig att bära en sån fastän du inte gillar det, jag brukar själv gå omkring och må lite dåligt om jag är tvungen att ha något jag inte gillar på naglarna.. :)
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 01:44:02
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Nageldraken

Jodå, jag mådde lite illa hela tiden faktiskt. Hajade till varje gång jag såg mina händer... Jag blev tvungen att tvätta hjärnan med en mörk duokrom manikyr efteråt! :-)

Svar: Haha, det var en bra idé, det ska jag komma ihåg i framtiden. Får måla en manikyr jag älskar när jag ska tvätta bort dåliga ^^
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 14:18:40
URL: http://nageldraken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0