Spiral Sky

Ni vet det där jag brukar säga om att det är svårt att komma på nail art till lack som i sig är väldigt spektakulära? Ja, i helgen satt jag alltså där med holo-vackra Nfu Oh 65 och undrade vad fan jag skulle måla för något. Då dök en design jag sett Tartofraises göra en gång på YouTube upp i bakhuvudet! Här hittar ni en mycket bra tutorial som får det hela att se fantastiskt lätt ut. Kan ju säga att det är lite svårare än så där, men jag är i alla fall sjukt nöjd! Tror ni mig om jag säger att de två första bilderna är på min högra hand, där jag alltså målat med min vänstra, icke-dominanta hand?!
 
 
 
 
 
Jag är sjukt imponerad över mig själv, för det där var pilligt! 
 
Jag har använt svart akrylfärg som jag blandat ut med vatten för att få mer lättflytande. Har man en tjock, trög akrylfärg vågar jag nog påstå att det är näst intill omöjligt att åstadkomma det här, och en übersmal pensel är förstås ett måste. Nagellack kanske funkar, om man är säker på handen och rengör penseln noga i aceton så fort det börjar bli klumpar på den. 
 
Ser ni förresten någon skillnad i holo-effekt på de två första bildern och de två sista? På de två första har jag inget överlack alls, men på de två sista har jag Poshé Top Coat över alltihop. En del säger att holo-effekten tenderar att bli mindre när man har överlack, men vad tror ni? Det är kanske lite mindre på de två sista? 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Wow, då måste jag säga att jag är sjuk impad av dig, jag hade ALDRIG fått till det så snyggt med min dominanta hand ens....du är ju så sjukt duktig. :-)

Svar: Haha tack! Som sagt är jag också väldigt imponerad av mig själv här, inte ofta jag lyckas få till något så bra :) Men övning alltså, det är underskattat ;)
Honmednaglarna

2013-04-10 @ 09:48:32
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Lela

Riktigt riktigt snyggt:D

Svar: Tack! :D (nu tror jag att jag har pratat med dig på jobbet typ 20 ggr:)
Honmednaglarna

2013-04-10 @ 14:05:33
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Cactus

Hur snyggt som helst!
Jag upplever att hololack ibland blir mindre holografiska precis när man lackat med överlacket, men när det är helt genomhärdat så kommer all effekt tillbaka igen.

Svar: Tack! Huh, det kan kanske ligga något i det, jag tänkte inte på att det var mindre holografiskt förrän precis när jag la på överlacket, men det kan ju också vara att man liksom vänjer sig :)
Honmednaglarna

2013-04-10 @ 15:57:49
URL: http://cactusnailpolish.com
Postat av: Lela

Ha ha, då får jag verkligen hoppas att jag varit snäll mot dig;) (ryktet har kommit ikapp mig att det inte alltid är så kul att hamna hos mig, de tycker jag är hård tydligen).

Tror dessutom att vi var på samma utbildning igår va?

Svar: Haha, ja jag har då inte märkt att du varit särdeles hård, men sen har jag ju bara varit där i några månader, så du kanske inte har visat ditt rätta jag än ;)
Honmednaglarna

2013-04-11 @ 20:09:07
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Sussie

Wow, det där var hur snyggt som helst! Jag vet precis det där med att det är svårt att komma på bra nail art till spektakulära lack, men detta motiv och hololacket förstärkte varandra! Och riktigt skickligt målat också självklart!

Svar: Tack, jag är kanonnöjd som sagt! Mm, det är därför vi nail art-nördar gillar cremelack så mycket ;) (eller jag i alla fall :))
Honmednaglarna

2013-04-11 @ 20:51:46
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Så snyggt det här är! <3 Du är duktig med nail art penseln också :D

Svar: Tack! :):)
Honmednaglarna

2013-04-17 @ 23:58:10
URL: http://tezzilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0