OPI Live and Let Die

Förra veckan bar jag ytterligare ett lack från OPI:s höstkollektion Skyfall, nämligen Live and Let Die. Här kommer några halvbra swatcher på den.
 
 
 
 
 
 
Live and Let Die är ett mörkt grönblått nagellack med små skimmerpartiklar i mest guld, men i vissa ljus ser det både silvrigt och blått ut. Jag vill minnas att jag inte hade några problem alls med appliceringen och att två lager täckte bra. Tyvärr kan jag inte påstå att det här lacket gjorde speciellt stort intryck på mig. I de flesta ljus såg det bara mörkgrönt ut, i vissa fall också lite smutsigt, på grund av de små glittrena som inte riktigt framträder så mycket som jag hade önskat. Kanske hade det passat sig bättre en solig sommardag när det där glittret kanske kan lockas fram av solstrålarna?
 
Min dator verkar ha gått i strejk igen, första gången idag den vill funka, och då har jag ändå försökt få igång den ett antal gånger tidigare. Vi får se om den känner för att vara lite mer medgörlig resten av veckan.

Kommentarer
Postat av: Emma / Nail Lacquer Love

Jag tycker att det här är jättesnyggt. Färgen är så fin.

Svar: Smaken är som baken. :) Jag trodde jag skulle gillat det mer när jag såg det i flaskan, fast jag är mer förtjust i lite starkare färger, just på naglarna. På avstånd ser det nästan bara svart ut, och jag gillar mer när det lyser riktigt ordentligt ^^
Honmednaglarna

2012-11-21 @ 07:11:57
URL: http://naillacquerlove.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Åh jag gillar den här verkligen! Den står redan på önskelistan! En fråga: Hur gör du för att få din blogadress på din foton? Använder du nåt bildredigeringsprogram eller? Nyfiken....:-)

Svar: Lagom till jul ;) Jag använder photoshop för att lägga till bloggadressen, men jag misstänker att man kan göra det i paint också (där kan man antagligen inte flytta och välja typsnitt, storlek och färg lika lätt dock), eller i något annat bildredigeringsprogram. Tror nästan alla bildredigeringsprogram har just textverktyget. :)
Honmednaglarna

2012-11-21 @ 10:36:19
URL: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/
Postat av: PSFLove

I <'33 it! Gud vad jag önskar att jag hade ett sådant nagellack! Men mamma låter mig inte köpa O.P.I lack eftersom de kostar 150 kr... -.-

Svar: Skulle det inte passa alldeles ypperligt att önska sig ett i julklapp? ;) Föräldrar brukar bli lite extra snälla på julen ;)
Honmednaglarna

2012-11-23 @ 19:11:24
URL: http://www.youtube.com/PSFLove
Postat av: PSFLove

hehe. mamma har sagt
-" INGA nagellack i julklapp!!!!!"
Och det värsta är att hon menar det! Jag får aldrig ngr nagellack av mamma nt ens på jul/födelsedag (det blir inga nagellack på jul/födelsedag eftersom de köper presenterna tsm till mig), men av pappa får man dyra nagellack... -.-"

Svar: Haha, då får du vara lite extra snäll mot pappa bara :)
Honmednaglarna

2012-11-24 @ 22:14:20
URL: http://www.youtube.com/PSFLove
Postat av: PSFLove

xD Man kan ju alltid hoppas att pappa köper det i smyg åt en... (när nt mamma är med)

Svar: Haha, du får vara lite extra snäll mot honom och hinta om det lite så där diskret ^^
Honmednaglarna

2012-11-25 @ 19:21:15
URL: http://www.youtube.com/PSFLove

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0