Söndagsenkät från Nailtastic

En av bloggarna jag följer är Nailtastic: det är faktiskt den enda blogg jag följer som inte har något med nail art att göra. Hon har knåpat ihop ett litet enkät om nagellack som jag tänkte jag skulle hänga på och svara på. :)



Hur länge har du varit en nagelnörd?

Sedan jag gick i åttan eller nian (2004-2005). Det började med att jag fick ett illgrönt nagellack från Viva la Diva av mina kompisar, och sen gjorde jag det till min hobby att köpa nagellack i riktigt skrikiga färger. Hade nästan inga rosa, lila eller röda lack innan, utan bara gröna, blå, orange och liknande. :)

Hur många nagellack har du i din samling?

Strax över 400 vid det här laget. Då räknar jag inte med dubletter eller bas- och överlack, men däremot alla two way-pennor och nail art-lack.

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?

China Glaze. Jag tycker att de nästan alltid kommer med supersnygga kollektioner, håller bra kvalitet, och de går att hitta ganska billigt på nätet. :)

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?

Det varierar jättemycket, allt mellan en 100-lapp och en 1000-lapp. Det beror på om det kommer snygga kollektioner, om jag har några pengar att spendera, och vilket humör jag är på. Vissa perioder har jag megasug efter att köpa nytt, andra är jag helt nöjd med att använda det jag redan har.

Dyraste lacket/lacken i din samling?

Jag har inte så många dyra nagellack i mina samling faktiskt, de dyraste är nog Orly och OPI. Skulle aldrig få för mig att köpa några som kostar flera 100-lappar, och de dyra jag har har jag inte köpt till fullpris.

Vilka är dina lemmings just nu?

Jag vet faktiskt inte vad hon menar med lemmings, så jag låter denna frågan stå osvarad. :)

Favoritfinish?

Jag får nog säga creme-lack. Det låter förstås lite tråkigt, men jag tycker verkligen de är snygga för sig och oftast väldigt lätta att hitta på nageldesigner till. Ska jag ha ett lack helt au naturel är holo också syndigt snyggt!

Finish du bara inte klarar av?

Kan inte påstå att jag är jätteförtjust i jelly-lack, det är så satans skira och det gillar jag bara inte!

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?

Seche Vite skulle jag aldrig överleva utan, och så klart måste jag bara ha en nagelfil. Annars använder jag inte så mycket annat än Depends nagelbandscreme och myrraolja. :)

Vilket lack pryder dina naglar just nu?

Just nu har jag fortfarande Depends holo Raspberry, men kommer nog byta snart och pröva något av de nya China Glaze-lacken jag köpte på rean. Förhoppningsvis hinner jag idag, men jag ska inte lova något. :)

Kommentarer
Postat av: Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet

sv: Okej var roligt. Blir spännande att se hur det ser ut på! ^^,

2012-06-17 @ 13:02:49
URL: http://tezzilicious.blogg.se/
Postat av: Jossan

Åh vore kul om du kunde tipsa om fler bloggar om nailart =) Jag följer bara några stycken, fast det egentligen är det som är roligast!! ^^,

2012-06-17 @ 18:48:28
URL: http://nagelsystrar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kul att läsa dina svar!

2012-06-17 @ 21:05:33
URL: http://varavacker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0