496 nagellack

Minns ni att jag skrev för lite sen att min pappa höll på att bygga fler nagelhyllor åt mig? För ett par veckor sedan fick jag upp två av dem på väggen och det ser numera ut så här i mitt rum:
 
 
Uppställda i färgordning så klart. Jag passade på att räkna dem när jag hade ställt upp dem och min samling innehåller numera 496 nagellack. Då räknar jag inte dubletter (för jag har en 3-4 stycken sånna) och inte över- och underlack, men däremot two way-pens och artliners. Värt att nämna är att det bara är 423 nagellack med på den här bilden: jag har 73 two way-pennor undanstoppade i kartonger. De ska också upp på hyllor så småningom, men just nu har jag inte plats på väggen.

Kommentarer
Postat av: Sleepy Elin

Åh, vad avundsjuk jag bliiir!!! Sån där vägg vill jag också ha! Jag tror dock mina katter skulle ha ner vartenda ett som de nådde... så mina små hyllor får sitta betydligt högre upp på väggarna :)

Svar: Haha, lustigt att du säger det, mina föräldrar har tre katter men de låter faktiskt mina nagelhyllor vara... :) Däremot har jag (möjligtvis) ett spöke som är intresserad av några av dem, för det är lack på en viss hylla som flyttar på sig för jämnan. Ställer jag dem nära kanten står de längre in ett par dagar senare. Kan också ha en helt naturlig förklaring i form av att vi smäller i dörrar och liknande, men det är bara på EN hylla de flyttar på sig. :P
Honmednaglarna

2012-12-04 @ 11:48:07
URL: http://sleepyelin.blogspot.se/
Postat av: Emmah

Åh herregud, sitter här och nästan dregglar! haha :D åhhhh så avundsjuk jag blir! jag har "bara" runt 100 stycken. Men det lär nog inte ta så lång tid innan jag har så många som du haha :)

Svar: Haha, har man väl kommit upp i hundra tar det inte lång tid innan det helt går överstyr och blir ännu fler ;)
Honmednaglarna

2012-12-04 @ 13:53:16
Postat av: Sara / Prettypolish

Wow det var inte lite det! Jag tycker jag har en hel del och jag har lite mer än 50st, haha! Men kan aldrig bli för mycket nagellack ;) //Sara

Svar: Haha nä, det är väl lite så jag med har resonerat så det har gått snabbt utför ;)
Honmednaglarna

2012-12-04 @ 18:59:34
URL: http://prettypolish.blogg.se
Postat av: Lela

Lätt att ha översikt över alla lacken när de visas så fint. Snäll far du har som fixar åt dig:)

Svar: Jag vet, jag älskar det här förvaringssättet. :D Praktiskt att ha dem på väggarna, och snyggt dessutom. ^^ Är väldigt glad över att ha en far som faktiskt är så snäll. Sen kanske han inte hade anat när han byggde första hyllan att han skulle få bygga 5 till ;)
Honmednaglarna

2012-12-04 @ 19:53:36
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Sarah

Men underbart! Vill också ha sådana hyllor! :P

Svar: Du har säkert någon snäll händig man eller kvinna i din närhet? ;) Annars finns det en schysst tutorial här till hur man kan göra liknande, och det finns också färdiga hyllor i plast att köpa på t.ex. amazon. :) http://www.youtube.com/watch?v=v-QmkFhLfHg
Honmednaglarna

2012-12-05 @ 03:55:18
URL: http://www.owlsandpolish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0