Black Cherry on Top

När man vill måla naglar men ens egna naglar är upptagna får man övertala någon annan att vara modell! Igår var jag hos en gammal vän och fikade och hängde. Hon plockade mina ögonbryn och jag fixade hennes naglar (bra utbyte va?). Tänkte inte på att ta med mig remover, och jag är sjukt ovan vid att måla andras naglar, och att måla så små naglar, så ni får försöka tänka bort allt kladd.
 
 
 
 
Om ni har problem med att se vad det föreställer (min kompis sambo gissade på snigelantenner) så kan jag tala om att det ska vara körsbär. Var på Lindex igår och hittade då ett par ursöta trosor med detta mönstret och kände direkt att det hade nageldesignspotential! Och jag gillar verkligen resultatet, det är sött men ändå lite coolt. :)
 
Jag har använt White Orchid från Kicks som basfärg: helt okej lack om än lite strimmigt och klumpigt. Tre lager behövs för full täckning, så jag föredrar helt klart My Boyfriend Scales Walls. Ceriserosa prickar är duttade med ett dotting tool och neonrosa Pink Voltage från China Glaze, sedan har jag använt svarta Manhunter från H&M för att måla själva körsbären och svarta nail art-linern 1062 från Depend för att måla stjälkarna. Har avslutat med en liten prick vitt i varje körsbär för att det ska se ut som att de glänser.
 
Vad säger ni, alldeles för barnsligt eller kul och annorlunda? :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Så söta naglar :D

Svar: Tack!! :)
Honmednaglarna

2012-08-30 @ 14:25:53
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Söt design! Jag gillar att det är prickigt under. Du är jätteduktig!

Svar: Tack! Önskar att jag kunde ta mer cred för designen, den är bara avmålad från ett tyg på ett par trosor jag såg på Lindex! x)
Honmednaglarna

2012-08-30 @ 17:19:33
URL: http://www.sminkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0