Orly x10

Ibland kan man göra riktigt rejäla fynd på Tradera. Igår hämtade jag 10 st Orly-lack på vägen hem från min föreläsning, inköpta för 327 kr av säljaren Butterscotch på tradera. Det kan hända att hon har ett par auktioner kvar, så gå in och kika vetja. Turligt nog för mig behövde jag inte betala någon frakt, eftersom hon bor i samma stad som jag, och dessutom på vägen till och från skolan för mig, så mer praktiskt än så kan det ju inte bli.



Det här är mina första lack från Orly, så jag ser verkligen fram emot att pröva dem, speciellt eftersom det är ett så omtalat lack. Jag blev överraskad över storleken på flaskan; har alltid föreställt mig att de skulle vara mycket mindre, men 18 ml rymde varje flaska. Jämför det med ett Dependlack som innehåller 6 ml, så får ni någon hum om storleken. De kostar vanligtvis sisådär 130kr/st när man köper dem i Sverige.

I alla fall, här får ni en liten genomgång på vilka färger det var, vänster till höger:

Flagstone Rush - Skimrande brun
Life's A Peach - Orange med skimmer
Teeny Bikini - Hallonröd
Polo Princess - Babyrosa
Pure Porcelain - Porslinsfärgad, vit-grå-ljusrosa



Spark - Ljusgul
Ancient Jade - Gröngrå
Mirror Mirror - Gråblå
Pixie Dust - Skimrande blågrå
Royal Velvet - Duokromt som skiftar i mörkblått och mörklila



Jag kan ju säga att jag är lite extra sugen på Pixie Dust. Även Teeny Bikini, Mirror Mirror, Spark och Pure Porcelain ser jag riktigt mycket fram emot att testa. Hoppas på att det här märket är så bra som alla tycks säga, men det återkommer jag om så fort jag har provat ett par av dem. :)

Just det, på köpet fick jag också ett par ark nail stickers (sånt där som jag nästan aldrig använder eftersom jag tycker det är fuuuusk, men som kan vara bra att ha om man är lite lat någon dag), och en flaska Noticeably Stronger från Sally Hansen, "nail thickener with iron", står det på flaskan.



Det här med nagelstärkare är dock något som jag vanligtvis inte använder, helt enkelt eftersom jag inte behöver det. Får testa den på någon kompis med lite tunna och sköra naglar någon gång. :)

I alla fall, jag återkommer så fort jag har något nytt att komma med. Nu är det dags att jag tar tag i en styck uppsats som ska vara färdig på tisdag, som jag så klart inte har börjat med. Trevlig helg på er så länge! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0