Visningsdesigner 58, 59, 60

Okej mina vänner, jag har fortfarande den där tutorialen planerad, men hann inte göra färdigt den igår då dagen bara innehöll en massa annat. Plus att jag var så förbannat trött, av någon anledning. Ska verkligen försöka hinna idag, innan jag måste dra igång med tentaplugg igen inför nästa vecka.

Här kommer i alla fall ett par visningsdesigner till, där jag tillochmed lyckats få med numrena:



Nr 58: Är egentligen ingenting nytt, för den visade jag på naglarna förra veckan

Nr 59: Den här är ganska enkel att göra, och så där klassiskt snygg. Perfekt för den som inte vågar ha något extremt iögonfallande, men inte lika tråkigt som fransk manikyr. Basen är en ljus skimrande beige från Viva la Diva, nr 19, och den röda heter Perceval och kommer från A-England. En svart kant mellan det röda och beiga, också den med Rio two way pen. Och har sedan satt på en silvrig rhinestone för att få upp blinget lite. Den kan man absolut utesluta om man inte har några rhinestones. :)

Nr 60: Den här är inte så knepig att göra som den ser ut. En guldig bas till att börja med, Or Précieux från Yves Rocher. Sedan lägger man ett par färger i en halvcirkel, så många färger man vill ha, jag använde tre om jag inte minns helt fel. Började med en liten klick av Viva la Divas nr 19. Sedan la jag en större rand Perceval utanför den. Och sist kantade jag med en liten rand vitt från Rio. Sen kommer det som gör denna designen så speciell. Innan alla de här färgerna har torkat trollar man fram en tandpetare. Sedan drar man helt enkelt streck i färgerna med tandpetaren, så att de blandar sig lite och bildar ett mönster efter hur man drar med tandpetaren. Här har jag börjat i kanten och dragit mot andra sidan av nageln, diagonalt, vertikalt. Ett stjärnmönster egentligen. Det här är väldigt lätt att göra, så rekommenderar er absolut att pröva. :)


Tja, det var väl allt för idag. Men stay tuned som sagt, förhoppningsvis ska jag lyckas få upp den där tutorialen under dagen. Om jag förstår mig på hur man redigerar och sånt där. :)

Kommentarer
Postat av: emma / just nail it

sv; får ta och kika in det :) Ja, lätt och bra! Finns nog ganska bra många magnetlack, men vissa är ju svåra att få tag på :p

2011-11-24 @ 16:20:02
URL: http://justnailit.blogg.se/
Postat av: Emma

Snygga!

2011-11-24 @ 20:23:47
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Bella

nr.58 var verkligen skit snygg!

Tänker nog prova den själv!

länkar dig då!

2011-12-06 @ 18:20:26
URL: http://bellasnaglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0