Visningsdesigner 79, 80, 81

Vet att jag har varit lite seg med bloggandet på sistone, men har känt mig lite vinterhängig och trött, så har kommit efter lite antar jag... Ska se om jag kan orka måla om och piffa upp de vinternariga händerna ikväll faktiskt. Tills dess får ni fler på nagelhjulen. :)



Nr 79: Basfärgen här är mörkröda Ravishing, Dahling från China Glaze. Sedan har jag använt mina two way-pennor till att måla vita prickar, och gula blommor. Blommorna har jag målat med drag-metoden; målat tjocka prickar i en ring till att börja med, och sedan använt en tandpetare till att dra prickarna in mot mitten och skapat kronblad på det viset. Borde kanske lagt till bin eller något också.. ;)

Nr 80: Den här blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag blev inte missnöjd med den ändå faktiskt. Basfärgen är inte svart som den ser ut på bilden, utan mörk mörk plommonlila, i form av Sally Hansens 21 Uptempo Plum. Den silvriga är min fina holografiska 850 Worth the Risque från Color Club. Och de svarta ränderna är förstås målade med two way-pennan från Rio.

Nr 81: Här har vi ytterligare en sån där abstrakt design. Den blev inte riktigt lika snygg som de tidigare, men ändå helt okej. Den rosa basfärgen drar lite åt en grå nyans, så att den liksom ser lite smutsig ut. Röda och blå fält är målade med Ravishing, Dahling och 031 Fab Jean från Kicks. Vit two way-penna från Rio har fått jobba för att åstadkomma streck och prickar.



Nu ska jag inte göra mer idag faktiskt. Bara titta på tv och slappa. Jag började dagen med att lägga in data från hela 80 enkäter - som vi sprang runt och samlade in igår på LUs olika institutioner - i SPSS i skolan, det tog ca 2,5 timme, och var både roligt och jobbigt. Det var kul att se vad en del hade kommenterat på enkäterna, men man blev lite snurrig i huvudet av alla siffrorna. Efter det gick jag på en praktikplats-intervju i Malmö. Det var min allra första jobbintervju faktiskt, och kände inte alls att det gick speciellt bra, så var ganska deppig när jag kom hem. Då kollade jag på fyra avsnitt Gilmore Girls tills min älskade sambo kom hem och höll om mig och piggade upp mig lite. Så kom igång lite ikväll, som tur var. Har hunnit med att baka risgrynsgröt och göra rocky roads. Ansträngande, eller hur? ;)

Vad ska ni göra för julgodis och pyssel?

Kommentarer
Postat av: Emma

Den vänstra är riktigt fin!

2011-12-09 @ 18:29:33
URL: http://Emma-ls.blogspot.com
Postat av: EmelieFranklin

riktigt schyssta naglar!!

2012-01-05 @ 02:36:58
Postat av: honmednaglarna

Tack :D

2012-01-06 @ 11:50:35
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0