Let it snow, let it snow, let it snow...

Den här helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar en snabb runda, för att gå på julmarknad med mina kära mor. Vi köpte i stort sett bara en massa mat; ost, bröd, te... Riktigt god ost, bröd och te.. Eller ja, teet har jag inte smakat faktiskt, men det var en massa intressanta smaker, så får nog inviga någon av smakerna ikväll. ^^

Här kommer i alla fall den senaste, vintriga designen.





Det är väl inte direkt något revolutionerande, men jag gillar den verkligen; den glittrar så fint och är en riktigt härlig färg. Bakgrundsfärgen är Blue Sparrow från China Glaze, som jag inte hann fota innan jag åkte hem till mina föräldrar. Så swatchbilder finns på deras kamera, och eftersom jag ska hem igen nästa helg kan jag nog lova er att swatchen kommer då. :) Den är i alla fall blå med lite subtilt glitter, men eftersom jag ville ha mer glitter la jag till vitt glitter ute på tippen. Efter överlack såg det vita glittret mer ljusblått/turkost ut, men det var helt okej för blev riktigt snyggt i alla fall. Jag la på överlack innan jag började måla snöflingorna, så att det inte skulle vara så räffligt och ojämnt att måla på. Som ni ser har jag lite vita prickar på en del av naglarna också, kände för att experimentera lite, men jag kom fram till att det var överflödigt så skippade dem på vänsterhanden och övriga naglar. Den vita jag använt är så klart min two way-penna från Rio.

Än har det inte kommit någon snö här nere, bara en massa iskallt regn, men temperaturen ligger strax över nollan nu, och i min förra bostadsort (Växjö) har jag hört att det kommit lite snö, så vem vet...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Snyggt! :)

2011-12-06 @ 19:48:21
URL: http://whereweare.webblogg.se/
Postat av: elin

Jätte fina! Älskar att tippen är turkosglittrig, känns lite mer livat istället för platt!



Kramar Elin

2011-12-06 @ 20:46:58
URL: http://nailsbyelin.blogg.se/
Postat av: Agnes

Sv: Tack! :)



Kollat genom din blogg gillade den skarpt speciellt den designen!

2011-12-07 @ 13:32:02
URL: http://nailcreations.blogg.se/
Postat av: Sandra

Dem här är ur tjusiga! Skulle lätt kunna köpa dem om dem var till salu. Började du blogga här i november för kunde inte hitta fler inlägg?

2011-12-08 @ 16:53:42
URL: http://photoeverything.se/
Postat av: Pinianna

Hejsan!

Jag blev så inspirerad av den här manikyren att jag gjorde en egen version och postade på min blogg (naturligtvis länkar jag tillbaka hit), hoppas det är okej. :)

2011-12-23 @ 12:32:15
URL: http://pinianna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0