Rainbow Honey Heron

Idag blir det en swatch till, fast en som inte är så vårig. Detta grå lack, Heron från Rainbow Honey, köpte jag när jag i julas upptäckte att jag hade alldeles för få nyanser av grått. Jag gjorde en jultröje-mönstrad design med renar och grejer på grått underlag med Concrete Catwalk som basfärg, och kom fram till att jag inte hade någon perfekt grå nyans att använda ihop med rött och vitt i sådana juliga mönster (Concrete Catwalk var egentligen alldeles för mörk), så då såg jag till att köpa mig ett par nya grå creme-lack. Bland annat detta då. 
 
Eftersom jag hade mycket svårt att skiljas från min Anna-Elsa-Frost-design behöll jag Anna och Elsa på långfingrarna så länge det bara satt kvar, och lagade dem t.o.m. vid ett tillfälle när det höll på att växa ut och såg alldeles dumt ut. Därför finns Anna med på en sliten accent nail i denna swatchen. Det kanske stör lite, men det får ni leva med i så fall. :) :)
 
 
 
 
 
Detta är två lager av Heron. Jag vill minnas att den var mycket lättmålad och inte hade några konstigheter för sig.  Möjligtvis tänkte jag att den kändes lite tunn när jag lackade, men det var i alla fall inget som gav några problem utan lacket gled på hur lätt som helst. :) 
 
ENGLISH:
Today I've got another swatch to show you, but a less spring-y one than yesterday's. Last christmas I made a christmas sweater-design on a grey base and realized that I didn't have any perfect grey creme polishes for the ocation, the one I used, Concrete Catwalk, was really way too dark. So I bought some new grey ones, and Heron from Rainbow Honey was one of them (I haven't tried the rest yet). I had some emotional problems getting rid of Anna and Elsa from my Frozen design, so I let them stay on for as long as possible. They don't really match the swatch all that well, but I just couldn't get rid of them! Anyway, this is two coats of Heron. I didn't experience any problems at all, it went on smooth and easy. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0