Pipe Dream Polish V.I.P. Pass

Idag blir det en swatch, av lila V.I.P. Pass från Pipe Dream Polish. Egentligen är jag inte så nöjd med denna swatchen, färgen var svår att fånga bra på bild, det ser för rosa ut och är egentligen mörkare i färgen.
 
 
 
 
 
 
Liksom de övriga lacken jag testat ur samma kollektion är det svårt att inte gilla detta lacket. Jag har tre lager här, men jag skulle nog vilja säga att det egentligen täcker på två, men är man lite oförsiktig kan man dra med sig lacket och få tunnare fläckar på vissa ställen. Inte greja runt för mycket med penseln alltså! Annars är det lättmålat och torkar snabbt till en snygg matt finish. 
 
ENGLISH:
Today I have the swatch of Pipe Dream Polish V.I.P. Pass to show you. I'm not quite satisfied with how the swatch turned out because it's a lot more pink than the actual colour of the polish, it's darker and more purple in real life. This is three coats, but I'd say it really covers in two. Be careful not to drag the polish around though, it dries fast so too much "polishing" will risk leaving bald spots. Other than that it's easy to work with and dries to a nice matte finish. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0