Frozen

Hallå!
 
Av någon anledning har jag lite svårt att hålla igång bloggen nu. I slutet på jullovet var det dags att börja tentaplugga igen, och sen infinner sig någon sorts obotlig trötthet så att man inte orkar med att ta tag i sånna här saker. Men jag har massor av nail arts och swatcher på lager nu i alla fall, men ny tentavecka väntar snart. Jag kör när andan faller på helt enkelt, eller kanske när jag har något extra speciellt att visa, som idag. 
 
Ofta när jag inte varit så kreativ på länge kan jag få ett ryck och få för mig att göra någon sjukt avancerad nail art som egentligen är alldeles för svår för mig. Denna är en sådan. 
 
 
 
 
 
 
Det började med att jag snubblade över denna fantastiska tutorial, blev helt fascinerad, tänkte "Shit, det där önskar jag att jag kunde göra" och sen bestämde mig för att ta mig fan försöka. Försöker man inte går det ju inte att lära sig. :) Så jag satte mig och började måla med mina akrylfärger på en liten plastpåse. Något i stil med TRE TIMMAR senare (olika dagar, målade i omgångar) var jag till slut färdigt och någorlunda nöjd. På närbilderna ser ni ju att ansiktsdragen inte stämmer överens speciellt bra, men på temat och kläderna och allt ser ni säkert, om ni sett filmen, att detta ska föreställa Anna och Elsa från filmen Frost (Frozen). Jag kan inte säga annat än att jag är nöjd, tycker det är en rysligt snygg nail art. Egentligen är jag inget jättefan av Frost faktiskt, den var bra men inte så himlastormande bra som den utmålas som. Det var egentligen bara den där tutorialen och utmaningen i det hela som fick mig att göra, och det är jag glad för. :) 
 
Vid appliceringen av Anna fick hon sig ett rejält blåmärke på kinden (en fläck blått nagellack alltså) så jag fick försöka reparera skadan, men orkade inte hålla på med olika skuggor och nyanser och så en gång till, så ena sidan av henne blev lite "platt" nu i slutändan. Men är som sagt nöjd ändå. 
 
Vill verkligen uppmana alla till att pröva sånna saker ni tror är för svåra för er, för det mesta blir det mycket mycket bättre än man väntar sig! :) 
 
Som basfärg har jag använt Barry M Sugar Apple, och sedan svampat med vitt, och lagt på löst glitter i vitt, ljus- och mörkblått. Sen på med massa pärlor och rhinestones och grejer. Blev så häftigt! 
 
Imorgon ska jag baka semlor till min familj och träffa mina bröder och deras småtjejer, jag råkar veta att en av dem, Nora, 3,5 år, ääääääälskar Elsa och Frost, så ska bli kul att visa dessa för henne. Har ett litet projekt i åtanke för att försöka ge henne liknande naglar också, men på hennes 5x6 mm små naglarna (jadå, på riktigt - min bror mätte) kan det bli en utmaning. Jag återkommer med resultat om det går vägen! :) 
 
English:
Well OK, basically I've been in a pre-exam stress/post-exam sort of tiredness for the last couple of weeks so there's simply been no energy left for blogging. But, when I get into these periods of none-creativeness I often get out of it by doing some bad-ass-way-too-advanced-for-me-nail-art. Like this one above, of Elsa and Anna from the Disney movie Frozen. Not really a huge fan of the movie, they've made better, but when I saw this tutorial on youtube I simply had to give it a try, and I'm waaay impressed with myself and so pleased, even though the faces aren't exactly right. I think it's obvious that it's supposed to be Anna and Elsa and I think it's beautiful so.. :) The lovely background color is Sugar Apple by Barry M and then I've added sponged on white and loose glitter in white and two shades of blue. And pearls and rhinestones randomly. Anyway, I love it! Tomorrow I'm seeing my family and am looking forward to showing this to my 3-yearold niece Nora, who simply adoooores Elsa and Frozen. 
 
By the way, I really do wanna recommend you all to try and do nail art that you believe is way too advanced for you. That's how you get better: I never really thought I would be able to do this and for it to turn out so good, but I did it anyway, and now look! :) 

Kommentarer
Postat av: Gelic' nail art

Wow så snyggt! Du har gjort ett toppenjobb! :D

Svar: Tack så mycket! :D ^^
Honmednaglarna

2015-02-09 @ 22:03:12
URL: http://gelicnailart.blogspot.de
Postat av: Shortylegsbeauty

WOW!!!!
Herregud så snyggt!!!
xx

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2015-02-11 @ 15:43:47
URL: http://shortylegsbeauty.blogspot.com
Postat av: Nageldraken

Wow, jättesnyggt! Vad duktig du är!

Svar: Tack! :D Ibland går det bra när man lägger ner lite energi på det ^^
Honmednaglarna

2015-03-17 @ 11:31:23
URL: http://www.nageldraken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0