Web of Pearls

Phew. Idag har jag varit igång hela dagen. Steg upp vid 9 för att göra mig klar att baka bröd. Häromveckan fick jag en kitchen aid i tidig julklapp av mina föräldrar; jag brukar baka eget ekologiskt bröd här hemma, snarare än att köpa bröd, men har stått med elvispen och arbetat degen innan, och till stora degar med jäst som ska bearbetas länge blir man rätt trött av det. Så nu har jag en riktigt maskin som arbetar degen åt mig istället. Bestämde mig för att bjuda hit mina föräldrar och bröder med sina familjer på fika idag, så jag har bakat inte mindre än 3 olika sorters bröd idag (bara två olika degar dock), och bjöd på hembakade bullar från frysen. Nu har alla gett sig hemåt och jag känner att jag kanske behöver en tupplur, så det blir nog det om en stund. Om några timmar kommer några kompisar hit på ost- och vin-kväll, vilket ska bli himla trevligt!
 
Nu till dagens riktigt inlägg. Tänkte visa en nail art jag gjorde i slutet av augusti, till Zoya Lola
 
 
 
 
Ett dotting tool, gott om tid och ett hyfsat ögonmått är allt som krävs för denna manikyren. Jag har gjort den här designen en gång tidigare för några år sen. Tyckte bättre om färgerna då, men jag var bättre på att hålla samma avstånd det här gången. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0