Vivid Lacquer Theoretical Girlfriend

Vi fortsätter på det rosa temat United in Pink idag också! Nu är det visserligen fredag med, så om jag hade varit jätteduktig skulle jag ha visat ett rosa hololack, men det blir glitter från indiemärket Vivid Lacquer istället. 
 
 
 
 
 
Theoretical Girlfriend ville jag ha från första gången jag såg det på en blogg, men indiesar kan ju vara lite knepiga att få tag på, så det var först när jag såg att Edgy Polish reade ut dessa som jag kom mig för med att köpa det. 
 
Detta är tre lager av denna rosa crellybas med glitter i olika rosatonade färger. Viss VNL syns fortfarande, så kanske hade fyra lager egentligen blivit bättre, men jag var lite orolig över borttagningen så vågade inte fler. ;) Konsistensen på Theoretical Girlfriend är ganska tjock men ändå lättjobbad. Det torkar snabbt till en ganska matt finish - som på de två första bilderna - så jag körde på med topplack, då blir det lite roligare - de två sista bilderna. 
 
Vanligtvis brukar jag vara mycket förtjust i sånna här ljusljusa nyanser med glitter i, men i slutändan gick detta inte riktigt hem hos mig. Det är för mesigt. Kontrasten mellan glittret och basen är inte tillräckligt stark och jag tycker det ser ut lite som eksem på naglarna, eller någon annan obehaglig sjukdom. :/ Synd, när jag hade så höga förväntningar! Men rosa är det i alla fall! :) 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ett helt ok lack, men inget man direkt höjer ögonbrynen för.

Svar: Nä, precis, vet inte varför jag fick för mig att jag absolut måste ha det! :)
Honmednaglarna

2014-10-24 @ 13:23:48
URL: http://www.lackycorner.com
Postat av: Camilla

Ser fint ut på dina bilder tycker jag! Skrattade lite åt eksem-beskrivningen, typiskt så'nt man får för sig själv ... :).

Svar: Haha jo men vissa lack får verkligen sånna effekter på en. :)
Honmednaglarna

2014-10-24 @ 18:56:20
URL: http://colorbyte.se
Postat av: kerstin

Fint lack och himla söt flaska :)

Svar: Ah, man blir glad av den där katten ^^
Honmednaglarna

2014-10-25 @ 11:17:14
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0