China Glaze Be More Pacific

Idag är det grön onsdag hos Karin, och förhoppningsvis blir det kanske t.o.m. lite grönt ute nu, för i natt kom det en rejäl regnskur med åska här. Bra tajmat när min sambo precis åkt till sina föräldrar och allt, självsovande när det åskar är inge kul. :(
 
Idag visar jag i alla fall Be More Pacific från China Glazes sommarkollektion Off Shore.
 
 
 
 
Detta är tre lager utan topplack. Jag upplevde att lacket i sig var ganska lätthanterligt, inte speciellt rinnigt eller så och hamnade där man ville ha det, men jag hade ändå vissa problem med strimmighet och att det blev bubblor. Har haft det problemet med ganska många lack på sistone, så jag börjar fundera på om det kan ha något med värmen att göra. Vad säger ni, har ni upplevt att fler nagellack blir mer problematiska på sommaren när det är riktigt riktigt varmt?
 
Nyansen är en vacker ljusgrön, som påminner en hel del om Marzipan och flera andra ljusgröna nyanser som kommit från Isadora de senaste åren.

Kommentarer
Postat av: Lottsky

Snygg och fräsch grön färg! Jag tycker det är skönt att det regnat lite nu, gräset i parken här om hörnet började se gult och halmliknande ut men nu är det grönt som sig bör, onsdagar och andra dagar! =)

Svar: Precis, visst är det skönt med fint väder, men regn behövs ju också. Här har det dessutom bara regnat på natten/kvällen hittills, och det är ju helt perfekt. ^^
Honmednaglarna

2014-07-30 @ 09:03:49
URL: http://lottskypottsky.blogg.se
Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Verkligen härlig nyans!

Svar: Tycker jag med, den är himla fin! Även om jag är svag för grönt i de flesta nyanser ;)
Honmednaglarna

2014-07-30 @ 20:36:27
URL: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0