Ciaté Palm Tree

Grön onsdag idag! Jag börjar tappa uppfattningen om vilken dag i veckan det är nu när jag är ledig. Idag är jag dock inte ledig, utan har blivit inringd för att jobba lite, vilket faktiskt är ganska skönt, haha! Det blir lite tråkigt att vara ledig när man är ledig helt ensam; alla andra jag känner jobbar ju nu.
 
Idag visar jag Ciaté Palm Tree, ett lack jag hittade i en låda på H&M ganska nyligen; inte på rea egentligen, men 49,50 kostade det; verkar som att de fått in ett parti billigt eller så för Ciaté kostar ju vanligtvis runt hundralappen.
 
 
 
 
 
Jag kunde inte låta bli det när jag såg den härliga gröna färgen! Detta är två lager, helt felfri formula, fantastiskt lättmålat. Detta gjorde mig sugen på att göra en riktigt härlig blommig, regnskogig nail art!
 
Nu har jag tagit bort lacket, och upptäckte dessvärre att det missfärgade mina stackars naglar. Råkar du dessutom ha förstärkning (jag har en pytteliten fläck på ena tummen där jag gjorde en lagning med gelé för några månader sen och den är alldeles gul nu), lösnaglar eller förlängning, eller väldigt torra naglar, ska du nog akta dig lite för detta lacket, eller ha dubbla lager underlack. :)

Kommentarer
Postat av: Anki

Snyggt men det är ju så trist när det fäller ut färg på nageln som tar en evighet att få bort.

Svar: Ah; jag har dock varit ganska förskonad från det tidigare faktiskt. Jag vet inte om det kan ha att göra med att jag nu använder Depends miljövänliga remover, borde kanske prövat med min vanliga också (fast brukar mest använda den till att ta bort lite mer envisa lack, typ de med lite glitter i)…
Honmednaglarna

2014-08-13 @ 16:33:37
URL: http://www.annkicki.blogspot.com
Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Underbar färg! Min trist med missfärgning... Kul att du var med! :D

Svar: Japp! Egentligen behöver väl vi nageltokar inte bli så förfärade över missfärgningar, jag misstänker att de flesta av oss ändå aldrig har nakna naglar.. ^^
Honmednaglarna

2014-08-13 @ 22:13:51
URL: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0