Tape Manicure

Jag har sett rätt många tejpmanikyrer innan jag gav mig på att göra några egna. Man kan väl helt enkelt säga att det är ganska pilligt och tidskrävande och det är inte precis något man ger sig på när som helst. Men det måste erkännas att det blir väldigt snyggt när man väl lyckas med det. :) 
 
 
 
 
Denna design var det så längesen jag gjorde att jag faktiskt inte minns vilka färger jag använde, mer än Nubars Dark Wash Jeans som grundfärg. Den blev något ojämn och jag hade nog egentligen behövt ett lager top coat till för att få det lite jämnare och glansigare, men det var inget jag tänkte på speciellt mycket just då. 
 
Jag har funderat på att göra den här sortens design utan tejpen någon gång, dvs och bara måla linjerna med en striper efter svampning. Det är ju så fruktansvärt mycket pill med alla de där små tejpbitarna! 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Åh så läckert, så coolt med två nyanser. :-)

Svar: Tack! Ah, jag måste ha minst 2-färgat, annars blir jag uttråkad för snabbt! ;)
Honmednaglarna

2013-11-07 @ 08:19:21
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Helena

Snyggt!

Svar: Tack!
Honmednaglarna

2013-11-07 @ 12:08:10
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0