China Glaze Mimosa's Before Mani's

Den här helgen har varit lagom mysig. Varit ute i solen, myst med pojkvännen, men också tagit hand om högen med tvätt och tränat. :) I fredags sa jag upp mig från jobbet så att jag slutar den 9:e juni istället för den 30:e. Börjar på mitt sommarjobb veckan efter midsommar, och tänkte ta 2 veckor ledigt innan dess. Jag skulle ju egentligen haft 2 veckors betald semester denna sommaren om jag hade varit kvar på Telenor, men nu blev det inget av det så då tar jag en semester som arbetslös istället. ;) Blir i princip sak samma. :) 
 
Idag tänkte jag visa Mimosa's Before Mani's från China Glaze vårkollektion Avant Garden. Först några solbilder:
 
 
 
I skugga:
 
 
 
 
Jag trodde jag skulle gilla det här lacket mycket mer än vad jag gjorde. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, det var nog ingenting speciellt med lacket så. Kanske berodde det på att jag fick massvis med små bubblor över hela naglarna, det störde mig väldigt mycket. Vet inte vad som hände där, hade inte skakat lacket eller något sånt dumt, och gjorde precis som vanligt för övrigt också. Någon mer som haft samma erfarenhet av det? 
 
Annars var det väl ett mellan-lack egentligen. Jag tror jag hade två lager, formulan var okej för övrigt, inga svårigheter med appliceringen. Fast tyvärr gjorde det som sagt ändå inte så stort intryck på mig. :( 
 
Jag tror jag har börjat bli lite mer kräsen med lack faktiskt. Förut brukade jag hylla i princip alla lack jag testade, men nu för tiden är det fler och fler jag blir besviken på. Tror ni jag har fått för höga förväntningar? Det allra skummaste är att jag ändå inte riktigt kan skiljas från lacken jag inte älskar. Byta bort dem eller sälja, säkert är det någon som skulle vilja ha dem, men jag vill själv ha kvar dem, även om jag inte ens gillar dem speciellt mycket. 
 
Fast jag vet inte, jag ska nog ge det här en andra chans så småningom. När jag inte har tiotals oprövade lack ståendes... :) Förresten la jag en beställning på TD i morse, så det lär ramla in ännu fler om några veckor!

Kommentarer
Postat av: Lela

Lite ledighet mellan jobben förtjänar alla, framför allt när den senaste perioden varit minst sagt turbolent. Hoppas du kommer trivas mycket bättre på ditt nya jobb än du gjort nu innan:)

Svar: Ah, det har varit en konstig vår.. Känns skönt att man börjar komma i balans igen nu. :)
Honmednaglarna

2013-05-09 @ 12:17:15
URL: http://www.lelack.se
Postat av: FruVesa

Jag gjorde likadant när jag gick mellan två jobb, man behöver vila upp sig! Hoppas det blir bra på nya stället!

Detta hade jag också höga förväntningar på.. får kolla fler swatches men kanske skippar det iaf...

Svar: Ah, och två veckor känns lagom, blir inte så länge att man hinner bli uttråkad, men inte för kort tid heller. :)
Ja, jag vet inte vad det var med det här lacket, får som sagt försöka ge det en andra chans någon gång.. :)
Honmednaglarna

2013-05-11 @ 09:44:09
URL: http://fruvesa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0