China Glaze I'm With the Lifeguard

Häromdan målade jag om till illgröna (eller "ittegröna", som min pappa sa) I'm With the Lifeguard från China Glazes sommarkollektion Summer Neons från 2012. När jag såg detta första gången när kollektionen släpptes kände jag inte alls att jag behövde det här lacket, eftersom jag redan har In the Lime Light (varför säger man limegrönt egentligen? En lime har ju inte alls den gröna färgen?!), men oj så fel jag hade. De är inte ett dugg lika varandra. Förutom att båda är neongröna då. In the Lime Light är mörkare och mer blåtonat än I'm With the Lifeguard. Så jo, man behöver båda!
 
 
 
 
 
Denna bild är tagen med blixt i totalt beckmörker: 
 
 
 
Jag skulle säga att det är lite mindre blåtonat än vad det ser ut på bilderna, men annars är det ganska korrekt färgåtergivning. Jag har använt tre lager. Det torkar snabbt, till en matt yta, och är lättkontrollerat. I vissa ljus kan man se ett lätt, matt skimmer i lacket, som på bilden med blixt. Det ger liksom en lyster. 
 
Ah, svårt att beskriva. Det här måste ses in person. 

Kommentarer
Postat av: Kate

Hur har du fått så långa naglar? Vill också ha så långa! :(

Svar: Jag vet inte riktigt, jag har naturligt långa naglar, så jag bara låter bli att klippa dem. Håller efter dem med en nagelfil istället och smörjer med nagelolja med jämna mellanrum. :)
Honmednaglarna

2013-03-16 @ 23:21:41
URL: http://kate.blo.gg/
Postat av: Elin/Nailmanic

Vad fina bilder du har lyckats ta! Det är ju så svårt att fotografera neonlack. Detta finns med på min önskelista :)

Svar: Neonlack är fruktansvärt att fota, det blir aldrig rätt återgivet, men här är jag faktiskt ganska nöjd :)
Honmednaglarna

2013-03-17 @ 22:33:48
URL: http://nailmanic.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0