Reciprocal Gradient

Vet ni vad, idag kommer det faktiskt ett riktigt inlägg! Jag älskade verkligen den här nail arten när jag gjorde den, trots att den är rakt av stulen av andra bloggare. Själv såg jag den första gången hos Sleepy Elin, men finns ett antal andra som har gjort den tidigare. Denna tutorial av Colette på SimpleLittlePleasures är kanon om ni vill se hur man gör!
 
 
 
 
 
Bilderna blev lite ur fokus, men jag tror ni fattar grejen. :) Visst blev de fina? Jag gillar verkligen idén och kommer antagligen göra den här sortens nail art igen. Den är lite pillig och tidskrävande att göra, men resultatet blir så bra att det klart är värt det (och då blev mina ändå inte perfekta, ni ser ju att tejpen inte riktigt har hållt längst ner). 
 
Jag använde China Glaze Purple Panic som bas, sedan svampade jag även på China Glaze Tart-y for the Party och Orly Pure Porcelain
 
Jag vet inte riktigt hur flitig jag kommer vara med bloggandet nu, kanske kommer igång lite igen men troligtvis inte på någon högre nivå. Jag är visserligen ledig nu och har hur mycket tid som helst, men man ska ju vara sugen på det också. Just nu är det t.ex. strålande solsken ute så jag vet inte varför jag sitter inne egentligen!
 
Senaste nytt är också att jag om min pojkvän ska åka till Kina i höst! Vi har pratat lite om det innan eftersom han har flera kompisar där efter sin masterutbildning där det var många internationella studenter, och så helt plötsligt nu bara blev det bestämt, och jag fick hastigt och lustigt bestämma om jag skulle följa med eller ej. Så vad gör man, det kan man ju inte bara strunta i, så nu är biljetterna köpta och vi ska vara där i två veckor. Har ni tips på saker man inte får missa i Peking och Shanghai (nagellacksshopping kanske?!) får ni gärna dela med er! :) 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Såååå otroligt snyggt, älskar färgerna tillsammans. :-)

Svar: Tack! Ja, jag brukar vara lite feg med färgkombon på gradients, men här bestämde jag mig för att go wild lite ;)
Honmednaglarna

2013-06-17 @ 11:37:35
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Gelic' nail art

Detta var jättesnyggt! :D
Och hur kul som helst med kinaresan, hur avis som helst! Vill också till asien, tror du kommer hitta massa kul! :D

Svar: Tack! Ja det ska bli sjukt kul, fast lite läskigt också som sagt. Jag hoppas på massvis med shopping (vilken materialist jag är!) och ser fram emot att få gå på sightseeing ^^
Honmednaglarna

2013-06-17 @ 14:41:06
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
Postat av: Sussie

Wow, denna teknik är så himla cool, det ser jättesnyggt ut! Åh, så roligt att åka till Kina, bra när man får en anledning att faktiskt komma iväg, men jag har tyvärr inga tips att ge, har aldrig varit där...

Svar: Tack! Ja, det känns kanonkul, det är ju som sagt sånt man säger att man vill göra men aldrig riktigt kommer till skott att faktiskt göra.. Ser väldigt mycket fram emot det! :)
Honmednaglarna

2013-06-17 @ 21:53:47
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Älvorna och Alvernas Land

Åhhh så sjukt snyggt!!! Önskar jag hade tålamodet till en sån här vacker manikyr,...men det är liiite för mycket jobb för min smak!
Åhhh ska ni till Kina,...inte lite avis jag blir.Kina och Japan är två av mina drömmars resmål som jag har haft sen jag var i fyraårsåldern och tittade på tecknad film från just Kina på tv:n.

Svar: Tack! :D Ah, tålamod och tid krävs det minsann, men ibland är det helt enkelt värt att lägga ner lite möda på det. ^^ Ja, jag ser verkligen fram emot det, det ska bli fantastiskt roligt, framför allt kul att vi har lite kontakter där då så att vi förhoppningsvis får se lite mer än bara allt turistigt :)
Honmednaglarna

2013-06-17 @ 23:31:49
URL: http://humanangel.wordpress.com/
Postat av: Helena

Superfint!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2013-06-20 @ 15:58:34
URL: http://www.lackycorner.com
Postat av: Annefia

Så snyggt! Gillar både färgerna och tekniken! Kinaresan låter superspännande!

Svar: Tack! :D Ah, den här tekniken måste jag nog som sagt pröva igen snart!
Honmednaglarna

2013-06-20 @ 17:36:34
URL: http://blogg.fialand.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0