KIKO #279

Nu när våren kommit igång ordentligt känner jag mig extra sugen på glada, våriga färger, så den här gången har jag vackra krokusgula 279 från KIKO att visa er. 
 
 
 
 
Krokusgult, som sagt (här får ni också en ledtråd till nail arten jag målade på dessa naglar): 
 
 
 
Gula lack är ju kända för att vara lite knepiga till formulan, men jag upplevde verkligen inga större problem med detta lacket. Jag har tre lager på bilderna, och då vill jag säga att det är till 99,5% heltäckande. Är lite ojämnt här och var, men det är ingenting som direkt syns om man inte inspekterar supernoga. Formulan på lacket är annars helt perfekt, lättkontrollerat och penseln är som vanligt på KIKO:s lack kanon. Torktiden lämnar lite i övrigt att önska (Jag målade två lager på kvällen, men hade lite lakansmärken på morgonen när jag vaknade. Tredje lagret jämnade förstås till), så att avsluta med ett lager Seche Vite, Poshé, Essie Good to Go eller annat snabbtorkande överlack kan vara att rekommendera. 
 
Färgen påminner mig väldigt mycket om H&M:s Lemon Tree, men formulan är mycket bättre, så springer ni på en KIKO-butik någon gång när ni är ute och reser tycker jag definitivt ni ska passa på!

Kommentarer
Postat av: Gelic' nail art

Åh så snyggt! Den var ju färgmässigt helt krokus! Kul med matchningen ;)

Svar: Tack! Ja, det bara slog mig att det verkligen var så klockrent krokusgult ^^
Honmednaglarna

2013-04-21 @ 18:47:39
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
Postat av: Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Riktigt snygg gul nyans <3 :D

Svar: Håller med, jag älskade gult när jag var liten och den här färgen får mig att minnas varför ^^
Honmednaglarna

2013-04-22 @ 23:03:21
URL: http://tezzilicious.blogg.se
Postat av: Sminkan

Så härliga bilder!

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2013-04-27 @ 17:38:20
URL: http://www.sminkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0