Isadora 760 Poseidon

Idag jobbar jag kvällen och har således kastat bort hela förmiddagen med att kolla på Gilmore Girls och måla naglarna. Jag har inte ens tränat som jag hade planerat att jag skulle. Fy mig. :) 
 
Idag vill jag i alla fall visa er ett lack jag bar tidigare denna veckan, Poseidon från Isadoras nya vårkollektion. Precis en så där grön färg som jag älskar: Isadora kommer alltid med vackra vår- och sommarkollektioner som jag inte kan hålla mig borta från. :)
 
 
 
 
Fantastisk grön färg, schysst creme-formula som täcker på två lager, lättkontrollerat. Bara plus från mig! 
 
En sak dock. På sistone har jag haft problem med att jag får små ludd-strån eller damm eller något på naglarna när jag målar. Jag försöker torka av naglarna eller stryka av dem med händerna innan jag målar, men ofta ser jag ett litet svart strå precis när jag målat på ett lager, ett litet svart strå som liksom ligger där i det våta lacket och hånar mig: "Mohaha, jag fastnade i ditt nagellack och enda sättet du kommer få bort mig är att peta i lacket och förstöra det annars så fina lagret!" Jag vet inte varifrån alla de där små stråna kommer ifrån. Jag har alltid haft det dammigt i mitt rum för jag dammar i princip aldrig och dammsuger bara ibland, men så här illa har det aldrig varit innan. :( Några tips på hur man får bort hårstrån och liknande med minimal skadeverkan? 

Kommentarer
Postat av: Annefia

Läcker färg! Jag som har katter och oftats en luddig sjal på mig har alltid en pincett med mig när jag lackar naglarna för att plocka bort ludd. Att plocka ludd från naglar och pensel hör till min normala lackrutin helt enkelt. LOL

Svar: Pincett var ett bra tips faktiskt, jag brukar alltid försöka ta bort det med naglarna, men då får man ju oftast ett stort "hål" i lacket liksom, speciellt när det är korta strån där det inte finns någon ände man kan få tag i.. :)
Honmednaglarna

2013-04-19 @ 17:24:55
URL: http://blogg.fialand.com/
Postat av: Gelic' nail art

Underbar färg, sett denna på fler bloggar och blir bara mer och mer sugen. :) Ibland när jag köpt endel billigare märken så har jag funderat om inte luddet/håret kommer från själva nagellacket. För det är bara vissa nagellack som ger ludd. Annars om det faller något ludd/hår när jag lackar brukar jag dra bort det medan lacket är blött med pinsett, för då blir inga märken.

Svar: Ah, den här sortens gröna får mig lätt på fall! :) Aha.. Så kanske det kan vara? Fast jag har upplevt det med ganska många olika lack, fast ibland känns det precis som du säger som att luddet låg i själva lacket: man är ju så noga med att se till att det inte ligger något på naglarna när man börjar lacka!
Honmednaglarna

2013-04-20 @ 10:21:34
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0