Essie Mojito Madness

Ni som har följt min blogg ett tag vet att min stora kärlek ligger hos gröna nagellack. Här kommer en rejäl bildbomb på ett nytestat, underbart vackert, grönt Mojito Madness från Essie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Många bilder som ser nästan likadana ut, men... Ni vet hur man ibland stöter på nagellack som gör en helt blown away för de är så perfekta? Mojito Madness är just ett sånt lack. Jag älskar det. Helt och hållet. Redan efter första nageln älskade jag det. Det täcker nästan på ett lager (är man riktigt noga gör det nog t.o.m. det) men två gör färgen klarare, och det är superenkelt att måla med. Bara för att demonstrera hur enkelt det är har jag låtit bli att rengöra nagelbanden med remover efteråt. Jag tror att det är Essies smala pensel på detta lacket, och jag tycker vanligtvis att smala penslar är ganska jobbiga att måla med, men den här var inga problem alls. Nagellacket bara flyter på och lägger sig helt perfekt. Bra torktid också. Maken till fantastiskt lack får man leta efter.
 
Det här är andra nagellacket från Essie jag prövar; det första var Bikini So Teeny, men båda har varit helt fantastiska. Nästa gång får det nog bli Navigate Her som kom med Transdesign-beställningen för ett par veckor sedan, och håller den lika hög kvalitet får jag nog köpa på mig ett antal Essie-lack till.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mmmm... såå läckert!

Svar: Tack! Jag håller med förresten ;)
Honmednaglarna

2012-09-20 @ 10:14:58
URL: http://drops-of-color.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0