China Glaze Pink Voltage Neon

Jaaaa, nu har jag äntligen fått tid och tummarna ur för att måla naglarna igen! Ända sen i tisdags har jag gått med helt naturella naglar, och det har känts mycket tomt och konstigt. Mina naglar är inte alls i speciellt bra skick nu: det är säkert allt julgodis och sånt onyttigt som visar sig nu ute i tipparna. Kvalitén på naglarna beror ju mycket på vad man äter och hur hälsosam man är, och jag kan ju säga att jag märkte väldigt stor skillnad när jag var supernyttig och slutade äta socker och tränade 3-4 ggr i veckan. Då blev de superbra. Sen har jag hållt på lite fram och tillbaka nu, så kvalitén på naglarna kommer och går. Sen antar jag att det inte direkt blir bättre av att jag sommarjobbar i en bokhandel nu, nagelband och händer blir torra av att hålla på med papper hela tiden.
 
Men nog om det. Nu ska ni få se neonrosa Pink Voltage Neon från China Glaze. Tyvärr har min kamera inte alls lyckats fånga hur chockrosa den faktiskt är, så jag googlade för att se om det fanns några bilder som stämde bra, och hittade ett par på Colores de Carol.
 
 
 
 
Det var som sagt supersvårt att få en överensstämmande bild på Pink Voltage, så googla gärna på det. Det ser mer ut som det gjorde i flaskan.
 
Formulan är ganska bra, lättflytande, och torkar till en matt finish (vill man ha glans får man alltså lägga på överlack). Det torkar dock väldigt snabbt, vilket kan vara problematiskt om man inte får tillräckligt med lack på penseln första gången: det blir nämligen lätt ojämnt om man är på och ska försöka dra flera penseldrag för att jämna till det. Rejält med nagellack på penseln alltså, och så få penseldrag som möjligt.
 
Ni får hålla tillgodo med lite kladd runt nagelbanden eftersom alla mina nagelgrejer fortfarande ligger nedpackade. Har tyvärr inte fått särskilt mycket ordning eftersom jag jobbat eftermiddagen varenda dag (12-18 är en knepig tid att jobba). Ska försöka få upp mina hyllor ikväll, prioriterade att måla naglarna före att sätta upp dem innan. Och måla byrå så att jag kan packa upp mina kläder någon gång också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0