China Glaze Papaya Punch

I helgen har min fina fina pojkvän varit här så jag har inte hunnit måla någon nageldesign. Vi har egentligen bara myst och tagit det lugnt, men kändes inte som att det fanns tid att måla en design. Ny färg har det i alla fall blivit, och jag hoppas hinna med en design imorgon när jag bara jobbar till 16.
 
Den här coola intensiva orangea heter Papaya Punch och kommer från China Glaze. Det var en av färgerna jag köpte på Kicks sommarrea i Lund för några veckor sedan. Hade man inte älskat färgen hade jag nog ändå varit tvungen att köpa den bara på grund av det kitchiga namnet.
 
 
 
 
 
Det här nagellacket hade lite knepig formula. Det var varken rinnigt eller tjockt, men ändå ganska svårt att få jämnt och fint. Jag har tre lager på bilderna, plus ett lager Seche Vite. Så täckningsmässigt känns det helt okej. Seche Vite la jag på bara för att jag av erfarenhet vet att tre lager oftast tar ett tag att torka.
 
Ni ska förresten få en bonusbild: här är min progress på att få upp nagellacken på mina älskade nagelhyllor:
 
 
Från i torsdags. Numera är hyllorna fulla, och jag har fortfarande en massa nagellack ståendes lösa. Tanken är att min snälla far ska bygga två hyllor till som ska hänga under dessa tre, men det ska bli intressant att se exakt hur lång tid det tar innan det blir gjort... (Jag har bett honom om detta i ungefär ett halvår. Jag hinner antagligen flytta hemifrån igen innan det blir gjort).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0