China Glaze Life Preserver

Idag har jag bytt till ett orange-rött, lätt rostfärgat lack från China Glaze, ytterligare ett av dem jag köpte på sommarrean: Life Preserver heter det, och kommer från Anchors Away-kollektionen. Ett lack som jag faktiskt länge tänkt köpa, så jag är nöjd med att ha hittat det så billigt. :)
 
 
 
 
 
 
Det här nagellacket är verkligen som en dröm: täcker på två lager, är lätt att kontrollera och blir alldeles slätt och fint på nageln. Mycket nöjd med köpet! Jag gillar färgen också trots att jag egentligen gillar starka, skrikiga färger bäst. Men det här känns lite lagom udda men stilrent. Jag har inte målat någon design än, eftersom jag helt enkelt inte visste vad jag skulle måla, men till imorgon borde jag har kommit på något, så vi får väl se om jag hinner med lite målande och ett inlägg efter jobbet.
 
"Life Preserver" känns för övrigt som något jag behöver nu eftersom jag går omkring med lite lätt framtidsångest, då jag inte vet vad som kommer hända i höst, vad jag ska göra eller var jag kommer bo. Allra värst är väl att jag inte vet vad jag vill, och det känns väldigt konstigt eftersom jag alltid har haft någon sorts vag plan i bakhuvudet. Hade det inte kostat så mycket pengar hade jag utbildat mig till nagelterapeut på stört, men eftersom jag tror att jag bara vill göra det som en vid-sidan-om-grej känns det ganska dumdristigt att slänga bort alla mina besparingar på det (eller ja, de besparingar jag kommer ha efter sommaren, när jag har fått lönen efter sommarjobbet) om jag inte kommer kunna eller vilja försörja mig på det. Åh, denna ångest. Jag försöker intala mig att jag "bara" är 22 och har flera år på mig att komma fram till vad jag ska göra, men alltså... Ja. Ni vet säkert hur det är. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0