China Glaze In the Lime Light

Igår hade jag årtiondets slappsöndag. I fredags hade vi fest hemma, och i lördags var vi iväg i Malmö hos sambons bandmedlem som fyllde 30, så kom inte hem förrän sent på natten, sisådär strax efter 2. Så igår sov jag som en stock till 11, vilket är ovanligt länge för mig, jag brukar alltid försöka komma upp mellan 9 och 10. Hade nog kunnat sova en god stund till igår om jag inte hade blivit erbjuden frukost på sängen. Sen gjorde jag i stort sett inget mer vettigt på hela dagen, förutom att laga lite soppa till kvällsmat. Var bara en sån där hänga-framför-datorn/teven-och- titta-på-serier-dag. :)

Jag målade i alla fall naglarna. Det kanske eventuellt kan räknas som vettigt, men förmodligen inte. Den här gången blev det gröngröngröna In the Lime Light från China Glaze.







Även om de två sista bilderna är lite oskarpa är de mest representativa för färgen, för den lyser inte riktigt lika mycket som på första bilden. Jag vet inte riktigt vad man ska kalla färgen egentligen. Jag kan inte komma på någonting som är riktigt mitt i prick så där. Jag tycker inte det är rätt att kalla den limegrön, för det är den inte. Den är mörkare. Samtidigt är den inte gräsgrön heller, för gräs är mörkare och mer dassigt. Denna är liksom ljust klargrön. Det är nog den bästa beskrivningen.

Lacket i sig är bra, men man får se till att rulla och vända på flaskan ett par gånger (INTE skaka; det gör att det uppstår bubblor och lacket kan bli ojämnt på nageln) så färgen blandas, pigmenten verkar sjunka till botten så det blir väldigt skirt om man inte gör det. Jag fick ta tre lager, men jag misstänker att det var för att jag glömde att rulla flaskan.

Jag fullkomligt avgudar den här typen av färger. Det är anledningen till att jag började måla naglarna. Älskar när naglarna lyser och drar till sig blickar som de gör nu. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0