Behind the Veil

Den här designen har jag målat innan, men på nagelhjulen, och den har inte hunnit komma upp på bloggen än, så det är första gången ni får se den :)
Basfärgen är Orlys Pure Porcelain, och de svarta prickarna är från Rio.





Tyvärr har jag haft lite problem med min svarta two way-penna. Den rinner liksom över, även när den står upprätt. Det är sånt som har hänt mig med hudkrämer och liknande ett par gånger, och det är ju okej, men det är INTE okej när nagelpennorna gör så, man får färg överallt, och det slösar en massa. :( Det är i alla fall därför det eventuellt ser lite kladdigt ut; eftersom jag inte kunde lita på pennspetsen fick jag ta till tandpetare, och finurligheten och enkelheten i all ära så är det faktiskt inte lika praktiskt och lätt som det är med two way-lack. Är det någon som har ett tips på hur jag ska få den att sluta rinna över? Med hudkrämstuber har det alltid hjälpt att liksom klämma ut det, för det verkar vara något med lufttrycket inuti... :/

Jag är nöjd med slutresultatet ändå, tycker det ser ut lite som ett nät av pärlor, eller ett spetstyg. :)

Kommentarer
Postat av: emma / just nail it

jag har samma problem fast jag målar med double art, dock är det ungefär likadant som 2 way. Det rinner över hela tiden, även fast jag har de upprätt?.. Konstigt! Vet inte vad jag ska göra.. :/

2011-11-17 @ 23:01:27
URL: http://justnailit.blogg.se/
Postat av: emma / just nail it

det är som en penna med både nål och pensel som "verktyg". dock funkar det inte alls bra då det bara rinner över med färg hela tiden :/

2011-11-18 @ 10:37:11
URL: http://justnailit.blogg.se/
Postat av: just nail it

jaha, vart kan man köpa dom?:) mina är alldeles nya och är redan så :/

2011-11-18 @ 11:01:05
URL: http://justnailit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0