Trees of Gold

Nu kommer den subtilt juliga designen som jag målade på svarta nr 25 från Kubiss.





Den här designen har jag faktiskt snott rakt av härifrån. När jag letade reda på orginalsidan (först hade jag faktiskt bara sparat bilden från google) för att kunna länka till den nu upptäckte jag att de faktiskt har gjort en fin liten tutorial på den, och att samma sida råkar ha en hel drös med användbara tutorials till både det ena och det andra. Värt att kika på alltså, om man känner att man har lite idétorka. När jag kikade på orginalbilden nu (målade av den från minnet) ser jag förstås att min inte är i närheten av så fin som deras var, men jag försvarar mig med att jag faktiskt satt i soffan med knäna uppdragna och knep fast nagellacksflaskan mellan fingrarna medan jag målade - en teknik som jag utvecklade när jag brukade lägga på överlack medan jag stod och väntade på bussen på busshållsplatsen utan vare sig bänk eller busskur i gymnasiet. Klart det blir lite darrigt då. Deras guldiga och röda var också mycket klarare på något vis, får se om jag kan pröva med några andra nyanser nästa gång. Den guldiga jag använde var Depends art liner nr 1061. Den röda är min kära two way-penna från Rio, och så har jag förstås använt samma two way-märke för de vita och svarta detaljerna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Riktigt snyggt. Duktig du är! :)

2011-12-14 @ 22:05:30
URL: http://coated.blogg.se/
Postat av: Annie

Gud vad fint det där var! :D

2011-12-17 @ 17:02:34
URL: http://artnail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0