China Glaze UV Meant to Be

BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE
 
Idag tänkte jag visa ytterligare ett nagellack från årets sommarkollektion Electric Nights från China Glaze. Idag blir det blått, så då passar det ju att vara med på blå måndag! Här är UV Meant to Be.
 
 
 
 
 
 
Detta är två lager plus topplack av UV Meant to Be. Den är lättmålad, men blir något strimmg på första lagret, men det jämnar ut sig fint i slutändan. Precis som med Home Sweet House Music får man passa sig för massor av lack på penseln, så var beredd på att det kan rinna ner droppar längs med skaftet. :) Färgen är fin, men kanske inte så hemskt unik; jag hade redan ett par dupes på detta så bestämde mig för att sälja det vidare. Hade väntat mig lite mer intensitet i färgen, men annars är det en fin himmelsblå nyans. :)
 
ENGLISH:
Another China Glaze Electric Nights shade is being shown today. This blue shade is called UV Meant to Be. This is two coats plus top coat. The consistency is nice; it does have a tendency towards streakiness but evens out nicely on the second coat. As with Home Sweet House Music you have to be prepared that there might be polish running down the brush shaft when you don't expect it to, but other than the formula is great. :) The shade itself isn't super unique; pretty, but I did have some dupes to this.

Kommentarer
Postat av: Lottsky

China Glaze gör en sällan besviken med sina sommarlack. Härlig blå nyans! =)

Svar: Nä, de är verkligen bra på att ta fram skojiga färger :)
Honmednaglarna

2015-05-18 @ 17:57:44
URL: http://lottskypottsky.blogg.se
Postat av: daPerley

Kanske inte allt för speciellt men fint ändå. :)

Svar: Precis, ett trevligt mellanblått lack :)
Honmednaglarna

2015-05-19 @ 14:19:05
URL: http://www.daperley.com/blog-2/
Postat av: Blowfish

Väldigt fin nyans! Har ju köpstopp så har inte ens kollat in China Glaze vår eller sommarkollektion, men ser riktigt fint ut! Tack för att du var med på blå måndag! :)

Svar: Haha nej, det där med köpstopp funkar helt klart bäst om man eliminerar all frestelse. :) Jag kunde inte hålla mig borta från sommarkollektionen när jag väl hade sett den. :)
Honmednaglarna

2015-05-20 @ 10:29:20
URL: http://www.makeupbyblowfish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0