China Glaze Glow with the Flow

BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE
 
Vi kör vidare med snyggingarna från Electric Nights-kollektionen. Denna rosa nyans från China Glaze heter Glow with the Flow.
 
 
 
 
 
Detta är tre lager plus topplack av Glow with the Flow. Det är mycket lättlackat, men precis som med övriga lack jag prövat från samma kollektion behöver man se upp med att det kan bli mycket lack på penseln och vara beredd på att det kan komma droppar rinnande längs med skaftet. Färgen är en härlig, snygg barbie-rosa, men inte speciellt neon om man hoppas på det. :)
 
Något som ni definitivt ska se upp med när det gäller detta lack är att det blir blekt om det står framme. Jag råkade lämna mitt på köksbordet ett par dagar när det var riktigt soligt och vackert väder ute, och det hann bli blekt på den sidan som stod mot fönstret.
 
ENGLISH:
I'll continue showing you the new Electric Nights collection from China Glaze. This pink polish is called Glow with the Flow. This is three coats plus top coat. It's easy to work with, but look out for drops running down the shaft. The shade is a lovely barbie pink creme. It's not very neon coloured, but still nice. :)
 
Watch out with leaving this polish in the sun; I accidentally left this one on my kitchen table for a few days, and it faded some from the sunlight.

Kommentarer
Postat av: Anki

Oj blir det blekt så snabbt. Jag vill verkligen ha 4 lack ur den serien, men har ju just köpt över 40 lack...måste vänta lite

Svar: Ah, det är nog första gången jag märkt det. Jag har ju alla mina lack "on display" på väggen där de får en del solsken på sig ibland, men aldrig märkt av någon direkt blekning på speciellt många av dem innan faktiskt. :/ Åh, jag såg din haul från Tyskland! Svårt att låta bli när man hittar mycket billigt, jag köpte ju själv massor i Amsterdam för några månader sen. :)
Honmednaglarna

2015-05-20 @ 08:38:41
URL: http://annkicki.blogspot.com
Postat av: Else

Solen är farlig... lackade du med GWtF innan eller efter blekningen? Ha ha, blekningen, var det inte ett år sedan att bleached neons var the shizzle? I år kallas de mer allmänt pastel neons, så oavsett är det fortfarande trendigt, den otilsiktade blekningen till trots;)

Svar: Jag tror faktiskt jag lackade efter blekningen, men minns inte exakt nu. Kan vara värt att nämna att blekningen bara skett på den sidan som stod mot solen, och verkar bara vara precis "på kanten", alltså inte allt lack i flaskan så färgen på naglarna stämde överens med flaskan. :) Har faktiskt inte hört om bleached neons eller pastel neons, jag är rätt dålig på att hålla koll på och följa trender faktiskt. ^^ Generellt älskar jag både neoner och pasteller, så låter som en bra kombo i mina öron ;)
Honmednaglarna

2015-05-20 @ 18:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0