Mentality Soirée

Godmorgon alla! Idag är jag lite trött för vi hade folk hemma sent igår kväll/natt, men jag har ändå hunnit få lite gjort här nu på morgonen. Jag har en lustig vana att vara ovanligt produktiv dagen efter en sen natt.. Fast nu sitter jag i soffan med en spinnande katt i knät, och datorn då - det är liiite knepigt att få plats med båda två, men det går. :) Solen skiner ute och då tycker jag det passar bra att visa ett skojigt gult lack, här kommer Soirée från Mentalitys matte jellychrome-kollektion. :) 
 
(Och återigen, glöm inte kolla in min blogsale!)
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är två mycket lättlackade lager av Soirée. Konsistensen är lite porös, och det måste sägas att detta torkar väldigt långsamt. Det torkar till en ganska matt finish, men skimrar fortfarande en hel del. Den sista bilden är utan topplack, så där ser ni lite hur finishen ser ut. Eftersom jag inte hade tålamod att sitta still och var nyfiken på hur den skulle se ut lite glansigare la jag helt enkelt på ett lager Essie Good to Go. Personligen gillar jag den mest med topplack faktiskt, även om jag antar att en del av grejen är att den SKA vara matt, hehe. Men med topplack tycker jag den får en sorts snygg glassfleck-finish. Viss duokromitet finns där också - det dyker upp skiftningar i rosa och blått med jämna mellanrum - den är skitsnygg i sol, men som vanligt med mig och den här sortens snyggingar faller jag inte pladask för den, konstigt nog. Om det är någon annan som känner sig sugen på denna guling finns den att köpa i min blogsale, då jag ganska snabbt insåg att denna inte kommer användas fler gånger av mig, även om den är snygg! :) Bättre någon annan får chansen då! :) 
 
ENGLISH:
Today I wanna show a very special polish from indie brand Mentality, a yellow matte jellychrome called Soirée. This is two coats of Soirée, plus top coat on the first few pictures. The last one is without top coat, so there you can see the matte finish it dries to on its own. The consistency of this polish is quite porous and sort of airy, but it doesn't pose any problems with polishing, it's easy to control and goes on smoothly. It does however dry very slowly. I chose to wear this with fast drying top coat from Essie. The top coat gives it a more glittery glassfleck finish, which I actually prefer. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0