Blue Roses

BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE
 
Idag blir det nail art, en rosdesign som jag är mycket nöjd med. Denna målade jag i torsdags innan jag skulle ut och äta med ett par vänner, och jag har den faktiskt fortfarande kvar. 
 
 
 
 
 
 
 
Bakgrundsfärgen är vackra Love Stone från Cirque, och rosorna är handmålade med nagellack i olika färger. Den ljusaste blå som är rosornas bakgrundsfärg är Find Me An Oasis från Essie. Sen har jag även använt Bikini So Teeny från Essie och Qi från Cirque för att göra rosornas kronblad. De gröna bladen runtom är målade med Isadoras vackra gröna Marzipan och ett militärgrönt nagellack från Viva la Diva, #2. Jag är väldigt nöjd med denna designen, den är vårig och fin och känns lite romantisk. Och gammal på något vis, jag tänker lite på gamla tapeter typ. Otroligt lätt att göra förstås, rosor är väldigt trevligt på det viset, de kan nästan inte bli fel. :) 
 
ENGLISH:
This Sunday I have a really nice and easy rose design to show you. The pink base colour is Love Stone from Cirques newest collection Awakening. The blue roses are painted with Find Me An Oasis and Bikini So Teeny from Essie, and Qi from Cirque. The leaves around are made with Isadora's green Marzipan and #2 from Viva la Diva. I love this design cause it looks like spring and are beautifully romantic. It makes me think of old fashioned wallpaper. Of course it's also really easy to make, roses and flowers are great that way!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0