Ciaté Heirloom

Fredag! I morse lämnade jag in det första examinationsarbetet för utbildningen, en liten redovisning på en sida, så inget major, men ändå. Jag hade glömt den där sköna känslan man får när man är färdig med en sån grej och har hela helgen på sig att strunta i att plugga mer om man inte vill. 
 
Imorgon är det dessutom bröllop på schemat, så nu sitter jag med fötterna i ett fotbad och tänkte faktiskt att jag för en gångs skull även skulle ägna de stackarna lite omtanke, och kanske blir det till och med lite färg på dem!
 
Jag har precis laddat in bilder från de senaste veckorna på datorn, så nu finns det massor av swatcher och nail arts att visa framöver. Idag tänkte jag börja med Ciaté Heirloom, ett duokromt lack jag hittade för 49 kr i en låda på mitt lokala H&M och inte kunde låta bli. Eftersom jag var i Halmstad när dessa bilder togs fick det bli mobilkameran, men färgmässigt har den nästan bättre återgivning, fast den har lite svårt att fokusera ibland. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I de flesta ljus och vinklar ser Heirloom faktskt rätt trist ut, glittrigt foiligt lack i en brunlila nyans som på de första bilderna, men sen kommer man i rätt vinkel och då händer det plötsligt något. Detta är tre lager. Det är egentligen inte helt täckande då om man tittar noga, men det skiner så mycket om det att det inte syns. Uppbyggt av små glitter, väldigt lättlackat och snabbtorkat. 
 
När jag ser duokromer på swatchbilder tycker jag alltid att de ser så jäkla fantastiska ut. Men när jag sedan bär dem själv är jag inte helt förtjust alltså. Kanske har jag bara inte hittat rätt lack, men nej, jag blir faktiskt inte så hemskt upphetsad av det här. :/ Det är ju jättevackert egentligen, men tror helt enkelt inte att duokromer riktigt är min grej. :/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0