Midsummer Again

Idag tänkte jag passa på att vara med på Nail Art Sunday hos Lelack med mina midsommarnaglar. Veckans tema är ju sommar och då tycker jag midsommar passar väldigt bra! Häromdan la jag upp en bild på förra årets midsommarnaglar, som var en nail art med prästkragar och blåklint. Jag kan inte få ur just prästkragar och blåklint ur huvudet som de ultimata midsommarblommorna så det fick bli ungefär samma tema i år. 
 
 
 
 
 
 
Jag började med blå bas i form av Blueberry från Barry M. Jag var inte helt nöjd med basfärgen, den hade inte riktigt den nyans jag ville ha, så jag svampade på en ljusare mer babyblå nyans från KIKO, #159 för att få en lite mer himmelsblå färg och mer struktur i bakgrunden. Sen var det fram med smala penslar och olika färger. Prästkragarna är målade med Zoya Purity och Zoya Darcy. Blåklinten är Man Hunt från China Glaze och i år bestämde jag mig för att även ha med jordgubbar, målade med Hey Sailor, också från China Glaze. Stjälkarna är målade med ett av årets reafynd, Ciaté Stiletto
 
Faktiskt blev jag kanonnöjd med dessa naglarna. Det gör ingenting alls att jag körde på ungefär samma tema som förra året, resultatet blev ju helt annorlunda. Jag hade från början tänkt måla en midsommarstång på någon av naglarna, som en accent nail, men när jag satt där och målade glömde jag det och helt plötsligt fick det inte plats någon midsommarstång längre. Kan dock inte påstå att det är något jag är speciellt ledsen över heller dock. :) De blev fina! 

Kommentarer
Postat av: My Nail Polish Online

Mycket vackert

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-06-22 @ 21:29:37
URL: http://www.mynailpolishonline.com/
Postat av: Anki

Så snygga, du är ju så duktig att måla på frihand.

Svar: Tack! :) :)
Honmednaglarna

2014-06-23 @ 08:19:15
URL: http://www.annkicki.blogspot.com
Postat av: Lela

Wow, suveränt fina:)

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2014-06-24 @ 22:38:38
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Helena

Helt underbara naglar! Verkligen svensk sommar/midsommar fångat på ett fint sätt.

Svar: Tack så mycket! ^^
Honmednaglarna

2014-06-25 @ 09:59:42
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0