Ciaté Hopscotch

Idag tänkte jag visa er ett av lacken jag fick i Mini Mani Month-kalendern jag köpte i julas och öppnade med spänning varje dag fram till julafton. Jag har fortfarande prövat ganska få lack från Ciaté, många av de där minilacken ligger oanvända, men Hopscotch kom jag mig i alla fall för med att pröva för inte så hemskt längesen.
 
 
 
 
Detta är två lager av Hopscotch. Formulan är väldigt tunn och lättlackad, väldigt bra pigmentering. Det torkar väldigt glansigt och påminner mig om en jelly, men är inte alls så där skirt som en jelly brukar vara, så jag antar att detta är en så kallad crelly, mitt emellan en jelly och en creme alltså. :) Jag är lite osäker på hur väl färgåtergivningen stämmer här. Jag har för mig att den var liiiite mer orange än så här, men annars är tomatröd med en lutning åt orange ganska korrekt.
 
Nu är det snart helg! Det ska bli skönt, jag har fortfarande inte vant mig vid att stiga upp så hemskt tidigt om morgnarna. Jag hoppas på vackert väder denna helgen, och att mina föräldrar hinner få i båten så att jag kan följa med dem ut på sjön. När jag var liten var vi i princip ute hela tiden; inte lika ofta längre tyvärr så nu ser jag alltid fram emot det lite extra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0