Cirque Ophelia

På dagens blå måndag visar jag ännu ett indielack, men denna gång faktiskt ett glitter i genomskinlig bas!
 
 
 
 
Ophelia från Cirque hittade jag på en blogsale, och det såg så otroligt vackert ut att jag inte kunde låta bli att köpa det. Jag har länge varit nyfiken på Cirque, egentligen ända sedan jag såg Lonesome George (som jag också lyckades köpa på den där blogsalen!). Av någon anledning känns Cirque väldigt exklusivt! Det är nånting med flaskorna som jag inte kan sätta fingret på, de känns väldigt dyra på något vis. 
 
Detta är i alla fall två lager av Ophelia ovanpå tre lager Essie Rock the Boat, och två lager topplack på det. Ophelia har ganska tjock formula och man får dutta lite för att få glittren att sprida sig jämnt, men oj så snyggt det blir. Nästa gång ska jag pröva att lägga det på ett mörkblått lack som bas, tror det blir ännu snyggare då!
 
Ett stort minus var att det här var en riktig mardröm att ta bort. Jag hade dessutom extremt dålig tajming när jag lackade med detta, för jag hade precis gjort mig av med min dip in-remover och gått och köpt Depends miljövänliga dip in. Efter att ha testat den ett par gånger nu kan jag säga att den funkar utmärkt på vanliga cremelack, men glitter är ju svårt i vanliga fall och den miljövänliga removern rår helt enkelt inte på glittret. Fast vetefan om den vanliga o-miljövänliga removern hade rått på Ophelia ändå. Det slutade med att jag stod i över en halvtimme och gnuggade med aceton för att få bort det. Ja, aceton. Får nog läsa på om glitter-borttagningsmetoder till nästa gång jag använder detta. 
 
Blir du inte avskräckt kan du köpa Ophelia här hos Edgy Polish.

Kommentarer
Postat av: Anki

Det var väldigt vackert. Men varför tog du inte folimetoden.

2014-01-20 @ 18:35:14
URL: http://www.annkicki.blogspot.com
Postat av: Lela

Seche är mitt absolut bästa tips på en lätt glitterborttagning! Lite svårt att bästa exakt när det ska bort, kan försvinna lite när som men bort går det som en dans;)

2014-01-20 @ 20:09:59
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Cactus

Älskar Ophelia, så vackert!

2014-01-20 @ 20:39:56
URL: http://cactusnailpolish.com/
Postat av: Blowfish

Åh riktigt vackert!

2014-01-20 @ 22:19:19
URL: http://makeupbyblowfish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0