China Glaze OMG Collection

Jag har ganska länge haft 2NITE, L8R G8R och TMI från China Glazes mytomspunna holografiska OMG-kollektion i min ägo, men någon gång i somras bestämde jag mig för att jag var tvungen att ha allihop. De har ju ganska länge varit slutsålda i de flesta butiker, och tillverkas absolut inte längre, och räknas därmed som Very Hard To Find - vhtf. På ebay finns många av dem fortfarande, dock till höga priser. Jag tänkte rätt länge att jag skulle se om jag kunde hitta dem till lite lägre priser på någon blog sale eller så, men sen slog det mig att någon gång kommer de ju faktiskt ta slut. Någon kommer köpa dem till de hutlösa ebay-priserna och älska dem och använda dem och de kommer ta slut. Jag gillade inte alls den tanken, och bestämde mig för att det var helt okej att köpa ett par nagellack jag verkligen ville ha, även om de kostade upp mot 300 kr/st med frakt. Alltså började jag köpa dem, en efter en. Idag hämtade jag slutligen ut det sista paketet, och har alltså lyckats samla ihop dem allihop, och till och med fått dubletter av några av dem (eftersom jag köpte ett paket med 5 lack när jag egentligen bara var ute efter ett av dem)! 
 
 
 
IDK, LOL och L8R G8R.
 
 
BFF, BFF och OMG. Ja, det finns två versioner av BFF, en mer roströd och en rosa. Som ni ser är de inte alls lika och jag har aldrig riktigt förstått hur det kan finnas två (båda är "äkta"), men jag var så klart tvungen att ha båda. Den rosa versionen ska vara svårare att få tag på; det var den jag hämtade idag i ett paket tillsammans med TMI, TTYL, 2nite och IDK, som jag alltså redan hade. Kommer nog sälja eller byta bort en flaska av TMI och TTYL då jag inte älskar de färgerna, men övriga behåller jag nog för de ser sjukt vackra ut!
 
 
 
 
DV8, TTYL och 2NITE
 
 
FYI, TMI, GR8 och QT
 
Detta är faktiskt den första kollektionen där jag har samtliga lack. Jag är inte typen som köper hela kollektioner, utan brukar köpa de lack jag tycker ser intressanta ut, men i detta fallet får jag säga att alla lacken ser intressanta ut. 
 
Jag kommer inte swatcha dessa dyrgripar bara för bloggens skull: det finns gott om bilder på dem om man googlar. Men jag ska definitivt se till att använda dem framåt våren och sommaren när solen skiner, så att de inte bara står och samlar damm. Sånna här vackra saker ska användas! (Jag kan annars säga att jag har haft ett genomgående problem under min uppväxt då jag har "sparat" på saker jag tyckte var för fina för att användas, och sedan en dag plötsligt stått där med ett gäng klisterörhängen, låtsastatueringar osv. som jag då var för gammal för att använda.)

Kommentarer
Postat av: Lela

Ljuvligt:) Jag har ju gett mig på samma sak och är på god väg att få full kollektion (bortsett från dubbletter på BFF). Skulle du mot all förmodan kunna tänka dig att slitas ifrån en flaska IDK får du gärna hålla mig högt på listan som köpare:)
Det är just IDK, L8R G8R och LOL som saknas hos mig.

Svar: Ah, det är ju inte precis svårt att få tag i dem utan bara ganska dyrt, men jag resonerade att om jag kan få för mig att impulsköpa en tröja för 200 kr när jag är på stan måste det ju vara okej att köpa nånting jag verkligen vill ha för ungefär samma pris. :) Säger definitivt till om jag kommer fram till att jag vill sälja det; fast det känns som en bra idé att provlacka innan jag tar det beslutet. ^^
Honmednaglarna

2014-01-18 @ 20:32:47
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0