Christmas Sweater Remade

Yes, då var jag tillbaka, och en härlig julmanikyr ska jag visa! Jag fick lite mycket att göra där senast med tentaplugg deluxe, hemtentor m.m. roligt som skulle göras så då kände jag inte direkt att jag hade tid med bloggen, och sen är det alltid lite svårt att komma igång igen efter en paus. Men nu är jag som sagt tillbaka, årets roligaste nagelhögtid får man ju bara inte missa! 
 
Förra året gav jag mig på att försöka göra en manikyr inspirerad av sånna där härliga jultröjor med mönster av renar, snöflingor och annat mysigt, här hittar ni den. Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök i år eftersom jag inte blev helt nöjd förra gången.
 
Bilderna är tyvärr tagna i lite dåligt ljus då jag var iväg dagtid under tiden jag bar denna designen, och vi vet ju alla hur knepigt det är att hinna fota i dagsljus den här tiden på året. 
 
 
 
 
 
Och jo, minsann, detta försöket blev mycket bättre! Jag var supernöjd med denna! Jag har använt gråa Concrete Catwalk från China Glaze Metro-kollektion som bakgrundsfärg; optimalt hade jag velat ha en grå som var lite ljusare, men det hade jag faktiskt ingen, bara en som var fööör ljus, så nu vet jag vad jag ska hålla utkik efter, en mittemellangrå! Sen har jag faktiskt först målat detaljerna med en vit nail art-penna från Barry M; den funkar på samma sätt som sånna där guld- och silverpennor där man skakar och pumpar fram färgen till spetsen. Den går bland annat att köpa på asos.com och är faktiskt supersmidig: det var första gången jag använde den. 
 
Då såg det ut så här:
 
 
Men sen har jag ju lite problem med att jag ofta tycker nageldesigner med bara två färger blir lite tråkiga, så jag fyllde i en del av motiven med Red Nail från H&M, och då blev det mycket bättre. :) Det är kul när man gör om en "misslyckad" nail art igen senare och blir nöjd! :D Gillar att jag vågade ge mig på renen också och det blev så  bra! 

Kommentarer
Postat av: Pamsan

Jäklar, vad snyggt.

Svar: Tack! Blev som sagt jättenöjd! :)
Honmednaglarna

2014-12-15 @ 19:14:53
URL: http://pamsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0