Christmas Sky

Och så var det bara en dag kvar till julafton.. Inte ens det nu, bara några timmar! Jag har inte hunnit göra så många juldesigner som jag velat, hade egentligen tänkt byta igen till imorgon, men det orkar jag nog inte nu, så denna härliga glittriga manikyren kommer nog bli årets julaftonsmanikyr! Jag fick hemskt många bra bilder på dessa naglarna och hade stora problem med att välja bara några stycken, så här kommer en ordentlig bildbomb!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna designen är superenkel att göra; som bas har jag vackra orangeröda Gloriana från A-England, och sedan har jag svampat på guldiga Ziv från Zoya. Det knepiga är när det kommer till snöflingemålningen, man behöver ju ha rätt stadig hand, men är rätt säker på att det går att hitta nail stickers man kan använda istället, eller stämplar. :) Mina flingor är handmålade med en vit nail art liner.
 
Är riktigt nöjd med denna designen, enkel men så glammig och vacker. Är speciellt nöjd eftersom jag började med Gloriana och inte hade någon aning vad jag skulle måla och bara improviserade. :) Är alltid extra kul att bli nöjd när det blir så. Den är ju inte lika cool och avancerad som förra årets julaftonsmanikyr med renarna, men det gör mig inget. :) Vad kör ni på naglarna till jul, gör ni några avancerade nail arts, eller bara enkla enfärgade manis?
 
English:
I was going to make another christmas mani before christmas eve, but then I didn't get to it, so it looks like this will be this year's christmas eve mani (I don't know if you're that familiar with Swedish christmas traditions, but over here we celebrate on christmas eve, not christmas day). This design was very improvised, but it turned out great. It looks all sparkly, glittery and christmas-y! I started out with gorgeous Gloriana from A-England, sponged on Zoya Ziv and then painted snow flakes with a white nail art liner. 
 
I would have liked to make something more advanced for christmas eve, something more like what I did last year, a fantastic santa's sleigh design, but this one's so beautiful too so it's OK. :) Hope you're all having a great christmas! Are you making special christmas nail arts? 

Kommentarer
Postat av: Helena

God Fortsättning! Jag hade hoppats att hinna läsa lite bloggar i julhelgen, men det gick det ju sådär med. Helt underbara julnaglar du hade tycker jag.

2015-01-11 @ 18:16:54
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0