Christmas Gnomes

NEW: English summary at the bottom
 
Eftersom jag vill hinna visa alla mina julmanikyrer innan julen är över kör jag ett nail art-inlägg till idag. Visserligen har jag inte gjort så hemskt många juldesigner än, bara tre faktiskt, men hoppas hinna med fler denna veckan! :) Nu blev det ju ganska dåliga bilder på denna också, fast kanske inte så mycket pga dåligt ljus utan snarare pga för mycket ljus, det glänser en hel massa i naglarna så att kameran inte lyckas fokusera. Men den som har ett skarpt öga och lite fantasi kan nog se vad det ska föreställa! 
 
 
 
 
 
Små tomtar så klart! Med luvorna långt ner i ansiktet och massa skägg så att man slipper måla fler detaljer än en rund liten näsa som sticker fram! Sånna här tomtar säljs det ju massor av i julhandeln, och jag har alltid tyckt att de är så himla söta, så nu fick de vara med på naglarna. 
 
Jag tycker designen i sig är jättefin, men jag hade lite problem med rätt kontrast mellan färgerna. Bakgrundsfärgen är för mörk så tomtarna poppar inte så som jag hade önskat att de skulle göra. Detta kanske blir en sån design jag gör om nästa jul med lite andra färger så kontrasterna blir bättre!
 
Jag har märkt att jag faktiskt har ett återkommande problem med att jag gärna väljer färger som är lite för lika varandra och får problem med just kontrast. Måste lära mig det! 
 
I alla fall, eftersom bakgrundsfärgen Kubiss #77 var så mörk målade jag först ut tomtarnas konturer eller "skuggor" med vitt, och fyllde sedan i färgerna, Concrete Catwalk från China Glaze och Red Nail från H&M. Den lilla näsan som knappt syns är målad med OPI My Vampire Is Buffoch den vita jag använde var den nya nail art-pennan från Barry M
 
ENGLISH:
Since we're well into christmas now and I wanna have time to show you all of my christmas nail design I'm showing you yet another one today! The photos could be better, there's some problems with the focus due to gleaming on the nails, but if you use your imagination you can probably see that it's supposed to look like little gnomes, which are popular here in Sweden during christmas. Though I like the design itself the execution could have been better: I feel like it needs more contrast between the background color, Kubiss #77, and the gnomes for the design to really pop. The colors I've used are China Glaze Concrete Catwalk, H&M Red Nail and OPI My Vampire Is Buff for the noses! Before I did any coloring I painted the outlines for the gnomes with a white nail art pen from Barry M, and the filled in the colors. 

Kommentarer
Postat av: Nageldraken

Söta tomtar! :-)

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-12-16 @ 20:39:54
URL: http://nageldraken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0