Poker Face

Nu är jag äntligen helt ledig ett tag. Idag har jag varit i Kalmar och gått en runda på ikea (köpt en massa grejer jag egentligen inte skulle ha, följde bara med som sällskap) samt kollat läget lite och lokaliserat byggnaden där jag kommer ha min allra första introduktion när jag ska börja plugga till hösten. Så att jag hittar när jag väl ska vara där. Nu börjar det kännas ganska skönt att jag ska plugga igen, framför allt skönt att jag har någonting att göra och inte bara driva runt och försöka pussla ihop alla olika extrajobb. Men ser dessutom fram emot att lära mig nya saker, tror verkligen att jag kommer tycka detta programmet är väldigt intressant! 
 
Nog om mig. Dagens manikyr är det några veckor sedan jag gjorde. 
 
 
 
 
 
Denna sortens design har ni säkert redan sett många gånger, men jag tycker den är jäkligt fräsig. Första gången jag såg sånna här kortnaglar var faktiskt i en liten liten presentbok jag fick av min moster för många år sedan. Långt innan jag började intressera mig för naglar faktiskt. Jag kanske var 11-12 eller något sånt. Hittade boken bland mina gamla grejer flera år efter att jag började hålla på med naglar. Frågan är om den låg någonstans där i bakhuvudet och startade intresset en gång i tiden! ;) 
 
Istället för att använda vitt som bakgrundsfärg bestämde jag mig för att använda ljusrosa, nästan vita, Romper Room från Essie. Sedan har jag målat de olika kortsymbolerna med svart från Paris Memories och China Glaze Hey Sailor. Tycker de blev jättefina faktiskt, och är jättenöjd med färgkombon. Blir lite mer intressant än om man bara använt vitt. :) 

Kommentarer
Postat av: Bella/sezethenail

Men wow! så snyggt! Visst har man sett kortnaglar förr, fast det blev annorlunda och intressant med den icke-vita bakgrunden.

Svar: Tack! :) Och wow, jag har på något vänster lyckats missa din blogg innan, men shit vilka fantastiska nail arts du gör! Här kan jag sitta hela kvällen! ^^
Honmednaglarna

2014-08-04 @ 21:09:09
URL: http://seizethenail.com
Postat av: Lela

Kortnaglar är alltid snyggt och imponerar alltid på min sambo som är en inbiten pokerspelare;)
Vad kul att du ska börja läsa! Du kanske har skrivit vad det är får något innan men jag har inte varit så aktiv så jag ställer frågan istället;) Vad ska du läsa?

Svar: Jag ska läsa till miljöanalytiker, verkar väldigt intressant och lovande! :)
Honmednaglarna

2014-08-05 @ 20:08:24
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Bella/seizethenail

Men åh vilket härligt svar! :) så glad att du tittade in då!

2014-08-08 @ 00:13:55
URL: http://seizethenail.com
Postat av: Helena

Älskar manikyren! Grattis till att du kommit in på skola, vad är det du ska läsa?

Svar: Tack! :D Jag ska läsa till Miljöanalytiker! Har det senaste året fått ett väldigt stort miljöintresse och nördat in mig på ekologiskt och olika sätt att vara miljövänlig i vardagen, så ser mycket fram emot att få lära mig mer om de stora grejerna också! :)
Honmednaglarna

2014-08-15 @ 13:23:20
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0