Ikat

Idag är det NailArt Sunday! Jag hade tänkt spendera dagen ute på sjön tillsammans med mina föräldrar, men det ser faktiskt inte ut att bli så värst vackert väder tyvärr. :( Men det ger mig i alla fall tid till ett inlägg, och kanske lite nagelmåleri senare, man vet aldrig. :) 
 
Denna söndag bjuder jag på så kallade Ikat-naglar. Första gången jag såg denna typen av design var hos Spektor's Nails, och då visste jag att jag måste pröva någon gång för det var ju kanonsnyggt. Mina blev inte riktigt lika bra men jag tycker ändå de är coola. :) 
 
 
 
 
Min lila bakgrundsfärg är förstås Essie Sittin' Pretty som jag visade igår. Övriga färger är Zoya Purity, svart från Paris Memories (det är faktiskt ett himla bra svart lack, speciellt till nail art då det är väldigt lättflytande och täckande) och China Glaze Hey Sailor
 
Jag försökte googla på vad "ikat" egentligen är, och det är tydligen en teknik för att färga tyg. Bildgooglar man bara på ikat så får man fram lite alla möjliga sorters mönster, fast detta är vanligast när det kommer till just naglar. :) 

Kommentarer
Postat av: Zara TracesOfPolish

Jättefint! Gillar såna här organiska mönster och har tänkt testa ikat länge :)

Svar: Tack! Jo, de är fina, och blir för det mesta väldigt bra. :) Testa, är jättelätt! :)
Honmednaglarna

2014-08-10 @ 20:24:50
URL: http://www.tracesofpolish.com
Postat av: My Nail Polish Online

Jättefint!

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-08-10 @ 21:48:34
URL: http://www.mynailpolishonline.com/
Postat av: Lela

Kul mönster och snygg färgkombo.

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-08-11 @ 19:35:15
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0