Stamping..

När jag precis hade fått hem mina stämpelplattor från Bundle Monster ville jag nästan genast pröva dem. Tyvärr gick det inte så jättebra...
 
 
Jag prövade på China Glaze Tart-y for the Party, och ville göra ett coolt orm-mönster på platta BM215. Och så har jag sett en massa coola stampings med holo-lack, så först prövade jag med Jade Magia. Blev det bra? Nä. Så då prövade jag sen med A-England Lady of the Lake. Blev det bra? Nä. Som en sista utväg prövade jag med BÅDA, men det blev inte heller bra. Så det slutade med att jag bara fotade och sen tog bort alltihopa. Kanske var både Jade och Magia lite för rinniga för att de ska funka bra till stamping, har fått för mig att man ska ha ganska kompakta lack till det. Har ni några tips på vanliga lack som är bra till stamping? 

Kommentarer
Postat av: Cactus

Hololack är väldigt svårt till stamping, det är ofta man bara får med sig holot och inte färgpigmentet och så syns det knappt. Jag skulle tro att cremelack eller chomelack är smidigare och enklare att börja med :)

Svar: Aha, tack för tipset, jag har verkligen bara stämplat ett par gånger tidigare så har noll koll på det, då ska jag pröva med några andra nästa gång ^^
Honmednaglarna

2013-06-21 @ 17:46:05
URL: http://www.cactusnailpolish.com/
Postat av: Sara/Prettypolish

Jag tycker att det är jättefint! när det gäller ormmönster tycker inte jag det ska se perfekt ut. ;)

Svar: Nä, ormar är väl lite ojämna och så där, jag blev nog mest besviken av att kontrasten inte blev starkare, det syns ju ganska väl så här på nära håll men på avstånd såg det bara lila ut. :P
Honmednaglarna

2013-06-22 @ 19:43:41
URL: http://prettypolish.blogg.se
Postat av: Helena

Lady of the lake har jag använt och fått att funka perfekt. Även de andra hololacken från A-England, men det kan ju vara från olika batcher och således vara lite olika.

Svar: Ah, kanske, eller också behöver jag bara öva mer.. Jag är verkligen nybörjare på stamping, har haft ett par plattor från Konad innan men i princip aldrig använt dem.. Får öva mer! :)
Honmednaglarna

2013-06-22 @ 22:35:09
URL: http://www.lackycorner.com
Postat av: Lela

Du har gett dig på det svåraste du kan i kombination när det gäller stämpling. Inte nog med att stämpla med hololack, du valde en helnagelsplatta dessutom.

A-Englands holosar ska annars vara ganska bra till stämpling, de är ju ofta lite tjockare än andra holosar.

Svar: Haha jag här kan man inte börja på nybörjarnivå inte, rätt in i det svåraste momentet! ;) Får kanske börja med holo på små motiv och cremelack till helnagelsmotiv och köra lite mittimellan på svårigshetsgraden och öva upp mina stämplings-skills :)
Honmednaglarna

2013-06-22 @ 23:18:43
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0