Enklare potatisskalning

När jag skalar potatis lyckas jag nästan alltid skala av en nagel... För lite sen snubblade jag över en fantastisk upptäckt på youtube, som numera gör att jag helt och hållet slipper greja med potatisskalare! Se och lär!
 
 
 
Jag har faktiskt prövat själv, och det funkar riktigt bra! När jag har gjort det har jag dock bara använt kallt vatten direkt ur kranen, så det glider inte av riktigt så lätt som de visar i videon, men isvatten kanske gör det ännu lättare? Har också sett videos där de skär ett ytligt snitt runt om i potatisen innan de kokar den, men det funkar utan också. 
 
De säger ju förresten att det sitter mycket näring i skalen så det är säkert bra ur näringssynpunkt också att koka med skalen på. :) 

Kommentarer
Postat av: Nageldraken

Coolt, det ska jag nog testa någon gång! Men blir inte potatisarna kalla när man har lagt dem i kallt vatten, även om det inte är så länge?

Svar: Nejdå, när jag har gjort det har jag som sagt bara använt vatten från kranen, men de blir definitivt inte kalla på den korta stunden. :) Bara tillräckligt för att du ska kunna ta dem i händerna utan att bränna dig.
Honmednaglarna

2013-12-31 @ 02:41:52
URL: http://www.nageldraken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0