Essie Instant Hot

Godmorgon! Min man kom hem ganska sent igår efter att ha spenderat helgen hos sina föräldrar, så idag sov jag lite för länge och är ganska trött. Får försöka vända lite rätt på dygnet i veckan. :) 
 
Idag tänkte jag visa Instant Hot, ytterligare ett lack från Essies bröllopskollektion. 
 
 
 
 
 
Av någon anledning föll jag verkligen för både detta och förra lacket jag visade från samma kollektion. Jag brukar inte vara så mycket för ljusa eller bleka lack: jag brukar ju gilla starka färger, men jag antar att detta gör en sån kontrast mot huden att det ändå blir fantastiskt snyggt. Det är rent och ser väldigt fräscht och krispigt på något vis ut. Lacket har också ett svagt svagt skimmer som dyker upp ibland.
 
Formulan är lite speciell, den är ganska rinnig, och påminner mig av någon anledning om vispgrädde, ovispad vispgrädde. Tre lager täcker bra, men det blir strimmigt, så jag tog ett lager Poshé för att det skulle jämna ut sig och torka snabbare, vilket helt klart fungerar. Det funkar faktiskt på de flesta lack mot strimmighet: ett snabbtorkande överlack brukar jämna ut resultatet. Det behövde jag här, dels för att jag sedan skulle måla på ett annat lack som jag visste skulle behöva många och tjocka lager! 
 
Men som sagt, jag älskar detta lack trots sin strimmighet! 

Kommentarer
Postat av: Lela

Du har en utmärkelse att hämta hos mig om du vill.

2013-08-27 @ 21:05:47
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0