China Glaze Strap on Your Moonboots

Idag har jag äntligen börjat plocka upp mina nagellack på mina nagelhyllor. De har länge fått stå i kartonger, men en hylla är nu fylld och jag hoppas orka fylla åtminstone en till under dagen. 
 
Därför tänkte också passa på att visa ett nagellack. Ni har säkert redan sett detta hos andra bloggare, eftersom det kommer från China Glazes Hologlam-kollektion, som de flesta hade väldigt höga förväntningar på efter den legendariska OMG-kollektionen för några år sen. Många blev nog lite besvikna på den här kollektionen, eftersom den inte var så jätteholografisk. Men ni får bedöma själva. Här kommer alltså Strap on Your Moonboots.
 
 
 
 
 
Det här är två lager, med liiiite tendens till holosjuka. De flesta säger att de inte upplevde någon holosjuka alls på dessa lack, men där får jag säga emot. 
 
Som sagt, holoeffekten är inte den starkaste, men många har ändå gillat den här kollektionen för sina mjuka, fina regnbågar. Själv känner jag mig lite kluven. Jag gillar detta lacket, men samtidigt är det ju inte så där jättespektakulärt, så jag skulle ju egentligen hellre bära ett ordenligt explosivt hololack en solig dag. Och i skuggan blir det ju mest bara tråkigt, som de flesta andra hololack. 
 
Apropå hololack och OMG-kollektionen lyckades jag nyligen lägga vantarna på GR8, TMI och BFF, när någon upptäckte att KN Nail Products i Solna hade dem kvar i butiken, på REA! Det var faktiskt i just den butiken som jag köpte mina första hololack från just OMG-kollektionen för lite drygt 3 år sedan, 2nite, L8ER G8ER och ja, TMI (lyckades få dubletter av den :). Jag är imponerad över hur de har kunnat ha dem kvar så länge utan att någon har upptäckt det! Vill lova att de alla är slut nu dock... :P 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Väldigt fin färg, kanske inte den starkaste holoeffekten, men är det en härlig färg så gillar jag det ändå, som här. :-)

Svar: Absolut, och även lite holo kan få en att gilla den :)
Honmednaglarna

2013-08-22 @ 14:53:48
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Nageldraken

Jag tyckte också att det här lacket var lite holosjukt. Jag hade faktiskt lite problem när jag lackade med det. Och jag håller med om att det gärna hade fått ha lite mer holoeffekt, även om det är vackert som det är. Jag gillar det, men det är ingen stor kärlek.

Svar: Precis, är det ett hololack så hoppas man nog alltid att det ska vara väldigt holografiskt, det är ju därför man köper det :)
Honmednaglarna

2013-08-22 @ 15:35:02
URL: http://nageldraken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0