Ett första köp från Transdesign.com

Jag har väl tänkt i typ ett år nu att jag ska göra en beställning från transdesign.com. Häromveckan kom jag äntligen till skott. När jag kom hem från Halmstad i måndags väntade detta paket på mitt lilla soffbord i mitt rum. Det är en så kallad "small flat rate box", och jag tror den är så pass "tunn" att den faktiskt går igenom ett vanligt brevinkast och kan skickas inom Sverige utan att betala skrymmandeavgift.
 
 
Här får ni se hur det var förpackat:
 
 
 
 
Helt godkänt tycker jag. Paketet kom ca en vecka efter gjord beställning och alla flaskor var hela. Imponerande efter en resa över Atlanten.
 
2 Essie och 7 China Glaze var det som klickades hem:
 
 

Essie:
Mojito Madnessfrån sommarkollektionen.
Navigate Her från vårkollektionen.
 
China Glaze:
Lemon Fizz, ett gult creme-lack från Up & Away-kollektionen som jag varit sugen på hur länge som helst.
For Audrey från Something Blue-kollektionen, ett lack som jag vill minnas är tillägnat Audrey Hepburn och som jag bara var tvungen att lägga till eftersom det känns som ett väldigt klassiskt lack i en fin färg.
Flip Flop Fantasy ett rosa, lysande lack från Poolside-kollektionen.
Sun-kissed från sommarkollektionen Summer Neons.

Sen tre lack från årets höstkollektion On Safari, som jag faktiskt inte har sett i några svenska butiker än, så för en gångs skull verkar jag vara tidigt ute. 
Kalahari Kiss
I'm Not Lion
Purr-fect Plum

Nu är frågan vilket ni är mest sugna på att se först? Jag har redan swatchat Purr-fect Plum, det kommer i ett nytt inlägg alldeles strax, men vilken vill ni se sen? De andra från CG:s höstkollektion? :) 
 
 
För er som är nyfikna på att beställa från Transdesign är väl det lättaste att beställa i just en "small flat rate box" som kostar 20 dollar i frakt. Den rymmer 9 nagellack, men finns inte med som fraktalternativ när man beställer, utan man får be dem skicka i en sådan i ett kommentarsfält på sidan INNAN den där man väljer fraktalternativ. Jag fick betala sammanlagt 374 svenska kronor för detta paket, det vill säga ca 41,50/nagellack, så det blir definitivt mycket billigare än att köpa här i Sverige, där ett China Glaze-lack kostar ca 99kr och ett Essie-lack kostar ca 129kr.
 
Kom dock ihåg: transdesign.com är en amerikansk sida, så det finns alltid en risk att du åker på att betala tullavgift och moms på det du beställer och då blir det plötsligt mycket dyrare!
 
Har ni några andra frågor kring hur man beställer är det bara till att fråga så ska jag svara så gott jag kan. Som sagt så är detta första gången jag beställer från dem, så jag är heller inget proffs. :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag önskar se I´m not Lion och de båda Essie-lacken. :)

Svar: Noterat! :) Det är faktiskt dem jag har funderat på att ta nästa gång, får se vilken jag är mest sugen på när det blir dags :D
Honmednaglarna

2012-09-12 @ 21:05:43
URL: http://drops-of-color.blogspot.se
Postat av: Sara

Jag har inte behövt skriva en kommentar om att jag vill ha en small flat rate box de gånger jag beställt därifrån, utan det finns med som alternativ :)däremot har jag råkat ut för att ett nagellack gått sönder, då de inte packar jättebra, men fick pengar tillbaka utan problem ;)

Svar: Hm, det fanns inte med som fraktalternativ för mig: däremot har jag sett på andra bloggar att det har funnits tidigare.. De fraktalternativ som fanns som färdiga alternativ kostade minst 50 dollar. :/ Ah, de verkar ha ganska bra service faktiskt, hört om ett par fall där flaskorna gått sönder men de löste det ganska snabbt och smidigt. Behövde du skicka bildbevis?
Honmednaglarna

2012-09-12 @ 21:35:49
Postat av: Sara

Ja, jag skickade med bilder på en gång, de frågade inte efter det men jag tyckte att det var lättast så :)

2012-09-14 @ 09:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0